[AR] [LO] Pony weigert aan te galopperen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[LO] Pony weigert aan te galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:15

Als ik mijn verzorgpony longeer gaat het prima in stap en draf.
Hij is wel een beetje sloom, maar het gaat wel goed.
Als ik hem in galop wil laten gaan roep ik "Let op... Gálop!"
Daar reageert hij niet op dus ik klak met mijn tong, waar hij ook niet op reageert.
Hij gaat dan wel harder draven, maar geen galop.
Hij doet het gewoon NIET.
Wat meer "dreigen" met de zweep heeft ook geen nut.
En om er nou achteraan te gaan rennen is niet echt mijn ding en ik vind dat hij gewoon moet luisteren.
Weten jullie een oplossing?

reginasangel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:53

Je moet goed met je lichaam aan geven dat hij moet galopperen. sta goed achter de schouder van je pony met de zweep op zn kont gericht. Zet je 'binnenbeen' wat meer naar voren zodat je zeg maar loopt als een paard in galop. Dan geef je het commando. Als ze niet reageert roep je 'he schiet op!'oid naar hem en zet je een paar stappen in de richting van zn kont. Als de dominantie verhoudingen goed liggen moet je paard dan vooruit gaan.

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:55

ga met reginasangel mee.

maar, mijn pony vond galoperen vroeger ook niets aan de longeerlijn en ook erg moeilijk. maar als ik dan gewoon een klein stukje mee ging rennen had hij ook zo iets : ''ohh, ik moet harder'' , maar ik bleef wel zeggen ".. kom op Silver, Gálop'" en dat doet die nu ook

Anoniem

Re: [LO] Pony weigert aan te galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:34

Als ik een beetje richting z'n kont ren reageert hij er amper op, hij gaat alleen iets harder draven.
Hij is absoluut niet dominant, hij loopt zo achter iedereen aan.
Als ik met hem ga wandelen loopt hij ook echt áchter me, niet naast me.
Maar het is echt zo'n pony die alles best vindt en niet snel onder de indruk is.
Onder het zadel gaat het prima, soms gedraagt ie zich als een echte shetlander maar als ik hem goed aanpak luistert ie meteen.
Omdat ik tijdelijk niet kan rijden (er staat een pony bij met verschrikkelijke verlatingsangst met een blessure) moet ik wel longeren om hem beweging te geven. (er is geen bak, ik rijd alleen buiten op hem)

ImkeTarek

Re: [LO] Pony weigert aan te galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:39

mijn shetje heeft hetzelfde probleem.... hij doet het alleen als ik buiten eerst aan het rennen ben (dan word ie helemaal gek en blijft ie maar galopperen ) maar in zijn wei (heb ook geen bak, aangezien ik hem toch niet kan rijden...) wilt hij echt niet in galop...
ik ga dit topic dus ook goed volgen!!

snottebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:25

Ik ga met een hoop meningen mee over een dominate houding aan nemen, maar als je paard daar lak aan heeft , mag je hem best een zwieper met je zweep geven hoor.
Dat weet hij dat het menens is.

Eigenlijk moet je ff van voren af aan beginnen en hem attent maken op je stem, hij moet meteen reageren en niet eerst harder voordat ie aan zet in bv van stap naar draf.
Doet ie dat niet mag jem best aan tikken met je zweep.
Gaat dat allemaal goed, dan is het voor jou ook wat makkelijker om te laten galoperen, altijd concequent zijn, actie (stem)= reactie!

_Sas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:57

Die van mij wil juist alleen draven en galopperen en niet stappen.. dan gaat ze gewoon stil staan!

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:14

Ik ga dit topic ook volgen.
Silvana galoppeerd wel wanneer ik goed dreig met de zweep. Maar hoe ze dan galoppeerd.
Staart omhoog, neusgaten open, en eerst bokken.