[AR] [Vd] voetje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

[Vd] voetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:41

Ik wil nou gaan beginnen om Klaartje spaanse pas te leren. Om rustig te beginnen wil ik eerst voetje leren. Alleen nog zeg ik met hoeven uitkrabben altijd voetje, en dan buigt ze haar hoef om. Ze geeft hem niet aan of trekt hem niet in.
Andere manier/ Ander commando?
Iemand een idee.

Lizzii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:49

Vraag haar om haar knie op te heffen. Hou je hand eerst vlak voor haar knie en als ze die aanraakt beloon je (met een snoepje) en ga zo steeds met je hand iets hoger. Nadien vraag je tegelijk ook een pas voorwaarts en zo uiteindelijk tot Spaanse pas (kan wel ff duren hoor, veel oefenen!)

DeBooy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:25

Je moet oefenen door te zeggen voetje en dan tegen zijn schouder aan drukken

ImkeTarek

Re: [Vd] voetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:47

ik heb het mijn shet ook geleerd... hij geeft hem echt (vooruit, dus niet alleen zijn hoef in de lucht houden, alsof ik wil krabben) ik tilde zijn beentje (knietje) op voor hem uit. als ik zijn beetje zo vast had zei ik "pootje" (ook omdat ik voetje zeg met uitkrabben en ik heb daar niet in wil verwarren) zo een paar keer door gaan, later alleen het beentje aanraken en pootje zeggen. toen hij dat kon (met alleen aanraken) alleen wijzen en pootje zeggen, nu geeft hij hem als ik mijn hand op houd en pootje zeg.
en natuurlijk tussen door steeds belonen, zelfs in het begin als je alleen het beentje optilt en pootje zegt.