[AR] [vd] buiging lukt niet wie heeft er tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

[vd] buiging lukt niet wie heeft er tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:36

Ik probeer al een tijdje bij mij paard de buiging. Maar steeds gaat hij achteruit lopen. Het comando halt heeft hij wel aardig onder de knie. En als hij een keer stil blijft staan. Staan zijn benen niet genoeg ver uit elkaar. Wie heeft er tips?

Het gaat om een 7 jarige haflinger

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:32

Wist ik het maar, heb zelf ook dit probleem gehad

dagami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:40

Probeer niet teveel te willen in 1 keer. Wees voorlopig even tevreden als hij het snoepje (ik neem tenminste aan dat je hem de buiging leert door te lokken met een snoepje ) tot bijvoorbeeld de hoogte van zijn knieen wil volgen zonder dat hij achteruit gaat lopen. (gaat hij dan al achteruit lopen moet je het snoepje nog minder laag houden tot hij echt het idee snapt dat hij toch echt stil moet blijven staan)

Gaat dit goed kan je het snoepje steeds iets lager houden, eerst tussen de voorhoeven, en dan later steeds iets verder naar achteren.

Als je de buiging vraagt moet je er in het begin wel zelf voor zorgen dat de voorbenen ver genoeg uit elkaar staan zodat er een hoofd tussen past, desnoods door zelf even 1 voetje te verzetten.
Als je paard eenmaal de buiging kan zal hij uit zichzelf wel gaan zorgen voor genoeg ruimte tussen zijn voorbenen.

Als je nog meer uitleg wilt kan je misschien eens komen kijken op het Vrijheidsdressuurforum (zie mijn onderschrift)

jufsandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:52

Mijn paardje kon dit ook!, dit heb ik haar geleerd door haar peentjes te voeren tussen haar benen door!eerst hoog en dan steeds lager! duurde wel even, maar het is gelukt!

plutolover

Re: [vd] buiging lukt niet wie heeft er tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 17:40

de buiging gaat al aardig alleen meneer gaat meer op zijn knieen dat hij ze gestrekt houd. Hoe kan ik dit verhelpen. Of zorgen dag hij ze gestrekt houdt in plaats van dat hij op zijn knieen gaat

meestal houdt hij 1 gestrekt en 1 buigt hij dan. Zogezet net als de compiment.

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:15

Ik snap niet precies wat je vraag is Heb je er een foto van?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 18:49

eh nee helaas niet

probeer het nog een keer uit te leggen

als ik het snoepje tussen zijn benen doet.Gaat hij met 1 been door zij knieen.En de andere blijf wel recht staan zoals het hoord bij de buiging.

MAar ga gewoon door met oefenen. Misschien dat hij het gaat begrijpen dat hij bijde benen gestrekt moet houden

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:41

Laat hij zijn voeten dan niet goed op de grond staan?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 23:14

met 1 voet wel maar met de andere maakt hij een buiging. en niet gestrekt.

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:21

Oke, dan ga je hem eerst duidelijk maken dat hij beide voeten aan de grond moet houden. Dus je vraagt zijn hoofd naar beneden, nog niet naar achteren! en beloont alleen als hij dan beide hoeven laat staan. Als hij dit snapt dan kan je langzaam nog lager en verder naar achteren maar wederom alleen belonen als beide hoeven aan de grond staan. En uiteraard kleine tussen stapjes maken!