[AR] Wat noemen jullie brave menpaarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

[AR] Wat noemen jullie brave menpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 14:46

Op school hebben we paarden die je heel strak moet houden en heel erg afgestompt zijn. Dit zijn volgens school hele brave paarden. Je moet ze alleen overal langsschreeuwen.

Ik heb zelf een fjordje waar ik vandaag weer eens mee gement heb. Ik span hem alleen in en ook optuigen gaat gewoon los. Dan kan ik rustig zelf opstappen
en lekker relaxt mennen
teugels hangen gewoon superlos (wel zo dat ik ze kan gebruiken indien nodig) en hij luister goed naar wat ik zeg. (stap draf galop, maar ook aan de kantjes, 1 wiel in de berm enzo.
je kunt rustig 10 minuten gaan stilstaan maakt hem allemaal niet uit. Verder denkt hij goed met mij mee. Zo zat ik te denken van goh zal ik in die berm kunnen galoperen, nog geen seconde later ging hij de berm in, en ik gaf aan dat hij mocht galoperen. Hij probereerde het eerst voorzichtig en het ging. Nou toen ging hij zich even lekker uitsloven. Maar bleef wel netjes in hetzelfde tempo galoperen. Het einde van de berm kwam in zich. Hij ging over in draf en de berm weer uit. Bleef netjes aan de kant lopen en wachte op het teken dat hij mocht gaan stappen. Is dat niet veel braver dan zo'n paard van school?

Wat vinden jullie nu een braaf menpaard?

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:11

brave paarden, vooral voor een school..
zijn naar mijn idee paarden:
waar iedereen mee kan rijden
die stil blijven staan totdat jij zegt dat ze mogen lopen
paarden die niet te hoog in het bloed staan en dus niet te heet zijn.

ben je wat meer ervaren met rijden/mennen dan kun je dit wat aanpassen.

goede paarden zijn paarden waar iedereen mee kan werken, goede ruiters zijn mensen die met alle paarden kunnen werken.

Spetter

Re: [AR] Wat noemen jullie brave menpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:02

Eeehm zoals je je fjord omschrijft, zo zie ik een braaf menpaard! En mijn eigen SPetter natuurlijk. Superbraaf in alles, maar verwacht van hem geen marathon of moeilijke dressuurdingen.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 16:23

Ik zou niet weten wat mijn fjord allemaal verder kan kwa mennen hij heeft nog niet al te vaak voor de kar gelopen dus ben hem nog beginseldingen aan het leren.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:21

Een braaf paard is een paard wat luisterd Ik denk niet dat daar erg verschillend over gedacht wordt.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:29

Ik vind dat dat aan het paard zelf ligt.
Verder ben ik het met Sjonniej eens.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:46

Nouja blijkbaar zijn daar toch de meningen wel over verdeelt
Als ik op school zeg dat ik het best eng vind met die paarden te mennen krijg ik te horen dat ik dan beter wat anders kan gaan doen (wel anders gezegt dan natuurlijk) want schoolpaarden zijn heel braaf en als je dat al niet eens durft.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:55

Sjonniej schreef:
Een braaf paard is een paard wat luisterd Ik denk niet dat daar erg verschillend over gedacht wordt.

amen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:58

Sjonnie heeft gelijk en houd in het achterhoofd dat hoe braaf een paard ook is hij altijd kan schrikken

Citaat:
Ik heb zelf een fjordje waar ik vandaag weer eens mee gement heb. Ik span hem alleen in en ook optuigen gaat gewoon los. Dan kan ik rustig zelf opstappen
en lekker relaxt mennen
teugels hangen gewoon superlos
Iedere menner weet dat je met de leidsels contact moet houden en nooit alleen de weg er mee op gaat.

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:04

Sjonniej schreef:

Helemaal mee eens. En dan ook nog eens nergens bang voor zijn he

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:13

Bang zijn mag wel, als hij je maar vertrouwd en erlangs gaat zonder veel problemen...

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:14

liberty schreef:
Sjonniej schreef:

Helemaal mee eens. En dan ook nog eens nergens bang voor zijn he

Idd .

Mijn pony's zijn gelukkig imo allemaal fijn te rijden brave pony's. Zelfs mijn vriend met nauwelijks men-ervaring kan zo het bos in, de straat op of het strand op met mijn jonge pony's(uiteraard niet alleen, maar zelf ga ik ook niet alleen).

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:33

Sjonniej schreef:

daar kan je je nog behoorlijk in vergissen

sommige paarden zijn wel braaf, maar hebben volgens de eigenaar karakter... (is sago, valt soms mensen aan, enz)

dat soort dingen.

meningen verschillen nogal eens over een braaf paard.

Whild

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:28

Ik vind dat Loukje het netjes doet voor de kar, maar ik vind haar niet braaf als in; ontstekend goed luisteren. Ze doet vaak dingen op eigen houtje en kan ineens heel erg schrikken van een ander voertuig dat van achteren passeert.

Ik zou haar graag voor de koets gekend hebben toen ze bij de vorige eigenaar was; want nu wordt ze erg onconsequent bement en ze heeft er een gewoonte van gemaakt om zelf sommige dingen te bepalen. Maar ik kan het ook wel begrijpen want ze heeft een men-carriére van pakweg 16 jaar achter de rug waar ze wedstrijden etc. heeft gelopen.

Zoals de TS haar Fjord beschrijft vind ik extreem braaf. Hartstikke fijn, iets om trots op te zijn, maar ik denk dat de lat voor 'braaf paard' iets lager ligt.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:42

Maar een paard wat luisterd valt niet aan, want voor hij dat kan doen hoor je hem allang gestraft te hebben

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:18

Uiteraard een paard wat luisterd. Maar ik ben dan zo'n mutsje wat het wel leuk vind als het paard nog wat karacter heeft. Misschien dan niet het ultieme les paard maar wel mijn favo men paard.
Pinky vind ik bijvoorbeeld braaf maar er zijn stukken genoeg waar ik hem apsolute niet af zou durven geven aan iemand die niet geregeld ment.
Pinky meent ook voor de kar lol te kunnen hebben en denkt soms iets te zien, ergens van te schrikken, net wat harder gaan dan ik geplanned had enz. Hij heeft me nog nooit in rotte situaties gebracht en er zijn weinig paarden die ik zo blindelings vertrouw als hem maar ondanks dat ik hem een brave men pony vind zou het niet meteen een leer-school-pony zijn....
Snappie