[AR] [NH] Join Up????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

[NH] Join Up????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 13:42

Vraagje iedereen heeft het over join up.Maar wat is het waar is het voor en hoe leer ik het aan.Ik heb een erg bijdehandte haf maar hij is ook weer erg onzeker.Zou k het bij hem kunnen doen.

X ashley

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:27

Het moment van join up zoals ze het noemen is het moment waarbij je paard jou in vertrouwen neemt en als het ware zegt ik ben niet meer bang voor je ik wil graag bij je zijn.Een join up doe je in een round pen van ongeveer 16 bij 16.Waarbij je je paard een soort van weg jaagt.Je jaagt je paard ongeveer een halve kilometer weg.5 rondjes de ene kant op 5 rondjes de andere kant op en dan weer de begin kant op.Bij die laatste kant zal je paard zich als het goed is meer gaan ontspannen en dan komen de vier tekenen.
1.binnenoor van het paard op jou gericht
2.kleinere cirkels om je heem lopen
3.likken en kauwen
4.met zijn hoofd dicht bij de grond lopen
Wanneer jou paard zijn tempo begint te verlagen en bijna stopt en deze tekenen zo'n beetje vertoont draai jij je een kwartslag van hem af.Het paard zal dan acuut stil staan.Daarna komt het paard op je aflopen.Je mag niet kijken en je ogen moeten naar de grond gericht zijn tijdens de laatste tak van deze training.Wanneer je paard met zijn snuit jou schouder raakt draai jij je om en geeft je paard een aai over zijn hoofd.Dat is het moment van join up.Daarna volgt meestal de follow up en dat doe je door weg te lopen door de round pen heen.Als jou paard je genoeg in vertrouwen neemt zal hij achter je aan lopen.Waar jij gaat gaat hij/zij.Dat is dan de follow up.Ik geloof dat dit het zo'n beetje is.Misschien dat iemand nog iest toe te voegen heeft?
Gr.

Maroush

Re: Join Up????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:52

OohafoO schreef:
Vraagje iedereen heeft het over join up.Maar wat is het waar is het voor en hoe leer ik het aan.Ik heb een erg bijdehandte haf maar hij is ook weer erg onzeker.Zou k het bij hem kunnen doen.

X ashley

Je hoeft het iig niet aan te leren, maar ik zou het sowieso maar niet doen ... en al helemaal niet zonder reden.
Lees anders even het andere topic wat er over de join up loopt ...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:43

Ash_

Re: Join Up????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 17:50

Ja nu snap ik het.Op die manier zal ik me haf alleen maar straffen.Waarvoor zou je dat doen ik hoe het maar lekker bij rijden,longeren losgooien en dat soort dingen.
tog bedankt

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:38

In de een zijn ogen is het straffen en in de ander zijn ogen is het iets heel goeds.Het is net hoe je erover denkt.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:56

Babsie_Jana schreef:
In de een zijn ogen is het straffen en in de ander zijn ogen is het iets heel goeds.Het is net hoe je erover denkt.

In grote lijnen ben ik het me je eens. Met het ene grote verschil dat niet iedereen die het toepast verstand van zaken heeft en weet waar hij mee bezig is.....

De join up toegepast door mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn is als een slagersmes in de handen van een peuter.

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:35

Ja cassidy daar heb je totaal gelijk in.Je moet een join-up ook nooit zomaar uitvoeren.En altijd eerst even goed lezen en clinics kijken hoe mensen ervaren mensen dat doen.

Oamaru

Re: [NH] Join Up????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:41

hoi hoi,
Als je echt wilt weten moet je het boek, De man die met paarden fluister'' lezen. Hier staat precies in beschreven hoe je dat moet doen. Ik weet niet waar je woont, maar anders wil ik je wel een keer helpen.

Het boek kost 8 euro dus het valt mee.

Groetjes.

(pb me maar even anders )

Belisar

Re: [NH] Join Up????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:14

Ja, of het nou om Voets, Roberts, of Parrelli gaat, volgens de topics die ik gelezen heb zijn er evenveel voorstanders als tegenstanders te vinden.