[AR] Lieve, Leergierige, Maar bijtende pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_hannah_

Lieve, Leergierige, Maar bijtende pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:39

Ik verzorg een shet hengstje van 2 (sinds een jaar ongeveer 3 keer per week) hij is hartstikke leuk en hij is ook vrolijk enzo. Ook vind hij het hartstikke leuk om te werken (nou ja, hij denkt dat hij werkt). Ik longeer (lees: laat hem rondjes rennen) af en toe, en loop wellis achter hem met 2 longeerlijnen aan halster of soms aan hoofdstelletje (hij is gek op bitten, als je een hoofdstel bij hem in de buurt houd pakt hij het bitje vast), Hoofdstel gebruik ik niet te vaak hoor, 1 keer per week 10 minuutjes ofzo. Maar hij bijt zo veel! dan longeer ik hem bijvoorbeeld, is hij hartstikke braaf. Haal ik hem naar me toe en bijt hij me meteen! helemaal niet met oortjes in de nek ofzo, hartstikke vrolijk zelfs. Ook pakt hij constant de longeerlijn of het halstertouw in zijn mond.
Ik heb niet het idee dat hij me gewoon niet aardig vind want als ik door stal loop en ik praat hinnikt hij naar me en als ik met hem speel in de bak komt hij altijd naar me toe gerend.

hoe leer ik dit bijten (in de longeerlijn en in mij ) eerlijk af?

hier istie dan.

Afbeelding

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 01:13

wil niemand helpen ?

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:17

In het vorige topic die je hebt geplaatst staat genoeg hoor! Waarom open je een nieuw topic?
Omdat daar gezegd is dat je niet met zo'n jong ding moet VD'en??

Nu wil je opeens van het bijten in de longeerlijn af.. Beetje raar allemaal.

Ramona_lief schreef:
Ik heb in je profiel gezien dat hij pas 1.5 is.
Hij is aan het puberen en moet goed zijn grenzen weten. Hij is pas 1.5 joh!
Niet gaan VD'en met hem. Nog veels te jong.

Het is een hengst & anderhalf, dus lekker een pubertje. Probeer dus duidelijk tegen hem te zijn dat het bijten niet mag!
Heel concuqent zijn!

Ook niet te lang met hem bezig zijn, hij is veels te jong daarvoor. Ga maar lekker met hem "spelen" of wandelen en laat hem van zijn kleutertijd genieten, maar wel goed! Dus duidelijk & concuqent. Bijten & steigeren word niet geoorloofd!
Ga maar verder met VD als hij 2.5 is.

Dit heb ik in de vorige tpic gezegd en daar staat ook iets in ver puberteit waar die nu inzit.

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:48

Nee hoor, ik weet dat dat gezegd is en ik doe dat dus ook nog niet. Maar ik vind dat mee stappen, halthouden blijven en komen bij een 2 jarige wel kan. En van dat bijten in de longeerlijn wil ik ook af, net als dat hij mij bijt.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:07

1 topic over het onderwerp is genoeg. Ik tem even.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:06

Er loopt al een topic over hetzelfde onderwerp, daarom een slotje.