[AR] [VD] Uit de buiging "springen"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maaik

[VD] Uit de buiging "springen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:12

Hallo,

Ik doe sinds 28 decenber met mijn shet aan VD. Hij leerde heel snel en was ook erg enthosiast.
Bij de buiging krijgt die na zijn buiging een snoepje. Nu doet die dus snel de buiging en "springt" dan omhoog voor het snoepje.
Ik wil hem niet beneden belonen omdat ik hem ook onder zadel wil laten buigen, compliment etc. Dus dan gaat het moeilijk om hem beneden te belonen.
Nu wil ik wel dat hij de buiging netjes afmaak, maar meneer denkt daar dus anders over.

Ik ben dus overnieuwd begonnen en gaf het commando en gaf beneden de beloning alleen zij ook "stay". Hij had volgens mij aan het begin niet eens door dat ik "beneden" de beloning had.
Later wel een beetje, maar had het idee dat die het niet echt snapte.

Ik wil daar best mee doorzetten maar is dat wel de juiste keuze?
Zo nee hoe zouden jullie het dan doen?

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:41

Je kan hem leren langer in de buiging te blijven door idd beneden de beloning aan te bieden. bijv een wortel die hij dan dus ook duidelijk ziet. Dan geef je hem nog niet, je gaat tellen en na 2 tellen haal je de beloning weg onder de buik en geef je deze boven. Na verloop van tijd hoef je dus alleen nog maar te tellen om de buiging te verlengen.

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:38

Dank je
Ik denk dat dat wel gaat werken