[AR] [vd]hoe oefeningen verfijnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

[vd]hoe oefeningen verfijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 17:50

Ik ben een beetje vrijheidsdressuur aan het doen met Anouar. Hij vind het heel erg leuk en pakt alles heel snel op.
Hij kan nu een aantal oefeningen, buigen, voetjes geven, pirouette en bijna liggen.
Maar alles gaat een beetje onstuimig. Een pirouette wordt nog wel eens een volte 10 meter, bij een buiging duikt hij af en toe met z'n hood tussen z'n voorbenen en valt dan bijna om, dat soort kleine dingen.

Hoe kan ik de oefeningen wat verfijnen zodat het allemaal wat gecontroleerder gaat?

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:16

Eerst beginnen met 1 oefening. Dus bv eerst even duidelijk gaan werken aan de piroutte. Zit die er weer goed in, ga dan werken aan voetjes geven. En tegelijker tijd niet de piroutte vergeten. Lukt dit allebei goed ga dan werken aan de buiging. Ook dat goed dan pas gaan werken met het liggen.

Kijk anders eens op het vrijheidsdressuurforum, http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=vdpra ... aad1902445

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:42

Zorg ook dat je alleen voor de best uitgevoerde oefening beloont, en beloon niet alleen met snoep dan, maar ook met je stem ed. Hoe enthousiaster je bent als het een keer goed uitgevoerd wordt, hoe duidelijker het voor je paard is wat je wil zien.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:45

Soms probeert hij ook alles tegelijk.
Z'n vorige eigenaar heeft hem leren springen op commando. En nu gaat hij af en toe al springend een pirouette doen

luv_jelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:31

kijk op de site www.pink-horizon.nl en de site www.joyce-online.nl
die twee site's haal ik ook mijn informatie
er word uitgelecht wat het is welke commando's je moet gebruiken en hoe je het ze aan leert veel plezier er mee
ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes luv_jelke

caroline14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:20

door alleen te belonden waneer hij het goed doet

waarschijnlij kwil hij het zo goed doen dan hij een beetje moeilijk doet

dus alleee belonen waneer hij niet onder zijn buik kruipt maar gewoon laag enzo

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:57

Niet in 1x teveel verwachten, maar ook niet eindeloos belonen voor eenzelfde uitvoering. Op die manier blijft het een beetje een uitdaging voor je paardje en zal die het steeds beter gaan doen, omdat 'ie er anders niet meer voor beloond wordt ...