Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

(zie onderschrift). Ik ben nu een jaar en drie maanden met het paard bezig, en de laatste tijd is het steeds meer een gevecht. Dat wil ik voorkomen, maar houdt automatisch in dat ik nauwelijks meer iets met haar kan doen. Ik heb de hele bibliotheek en het halve internet mbt NH verslonden, alles geprobeerd, vooral Hempfling, maar het blijft moeizaam gaan. Ik denk dat het komt omdat ik maar twee keer per week kan komen. Toen ik nog vaker kwam ging het veel beter, maar ik ben verhuisd naar een andere stad ivm studie en nu kan ik nog maar twee keer per week. Ik denk dat het eerlijker en beter is voor het paard om een verzorgster voor haar te vinden die meer tijd heeft. Daar ben ik nu dus druk naar op zoek. Ik ga bij dezelfde stal over op een rustiger paard. 
Ik heb geprobeerd met haar te wandelen in de omgeving, maar ze wilde na twee stappen van het erf telkens niet meer verder lopen. Uiteindelijk heb ik een aantal keer een half uur met haar daar gestaan maar mevrouw wilde geen stap verder zetten...