pruyssen schreef:Veel mensen denken dat het longeren met dubbele lijnen heel moeilijk is maar geloof mij dat valt reuze mee.
Ik zou gewoon eens proberen om te longeren met 2 lange lijnen zonder de bijzet te gebruiken. Je krijgt dan hetzelfde gevoel als met rijden alleen sta jij in het midden van de bak naast je paard.
Ja da vond ik ook, omdat longeren als je het heel vaak doet gewoon vanzelfsprekend is voor jou, en je weet op wat voor manier je je paard aan het lopen wilt hebben... Maar als ik dan bij zoveel anderen kijk, loopt het paard op de kop, niet voorwaarts, te strak bijgezet etc (en dan heb ik het niet eens over je paard simpel een rondje laten lopen). Deze mensen hebben al genoeg moeite met hun paard met simpele touwtjes aan de longe correct rond te laten lopen, die hebben er al genoeg moeite mee om hun paard op een correcte manier normaal te longeren, laat staan iets ingewikkelds als 2 longes... (waar je ook nog regelmatig mee overhoop komt te liggen
)
Ik dacht ook zoals jij, maar uit voorbeelden uit de praktijk is mijn mening iig veranderd... Het lijkt voor jou heel simpel, maar er komt onbewust een hele hoop inzicht bij kijken, dus verkijk je daar niet op