Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Ik kan me voorstellen dat je nu geintimideerd wordt door de bekende NH-ers en de discussies die oplaaien betreffende de verschillende trainingsmethodes. Maar als je daar echt heel onzeker door wordt, doe je iets niet goed. Je moet kunnen relativeren, en uiteindelijk je eigen weg vinden. Maar dat vinden van je eigen weg, betekend wel dat je de wegen die je door anderen gewezen krijgt wel tot bepaalde hoogte moet volgen, om daarna zelf je variaties toe te kunnen passen.
luf_horses schreef:.
MustangS schreef:Als ik eeen join-up zou doen (wat ik eigenlijk nooit doe, maar stel je even voor) dan zou k toch gaan twijfelen of ik het wel zou moeten doen. Want vraag ik nou mijn paard mij te accepteren of dwing ik hem/haar mij te accepteren (zodat het weer terug kan bij de kudde).
Zo zijn er nog een aantal dingen in de NH waar op deze manier over gepraat wordt. Ik zal even kijken of ik nog een ander voorbeeld kan vinden..
Jolliegirl schreef:Mag ik vragen wat een join up precies inhoud??
MustangS schreef:Opzich wil ik niet echt iets van mijn paard, het gaat er mij meer om dat ik merk dat er meer dingen zijn waar mensen van zeggen dat het niet goed tot zelfs slecht is, dan dat er dingen zijn waarvan mensen zeggen: Leuk dat je dat doet. Goed van je. Enz. (niet dat ik dit over mij wil horen, maar als voorbeeld).
Ik vroeg me dus een beetje af wat je nog met je paard kunt doe tegenwoordig. Alles kan, maar wat is er nog goed? Overal is wel commentaar op en soms zijn het zulke argumenten dat ik begin te twijfelen aan de dingen die ik het gelezen die volgends bijv. Parelli en Monty 'goed' zouden zijn.
MustangS schreef:Neem bijv. de join-up. Ik wil hier niet te ver op in gaan omdat er al zoveel discussies over zijn, maar de 1 zegt ,, Ja het is hartstikke goed en je paard kiest jou dan als leider blabla'' en de ander zegt ,, nee je dwingt je paard blabla''.. Als ik iemand zou zijn die voor een join-up zou zijn, zou ik gelijk gaan twijfelen omdat ik mn paard niet wil dwingen iets te doen.
johnnie schreef:Jolliegirl schreef:Mag ik vragen wat een join up precies inhoud??
Is niet verstandig in onervaren handen te doen