Aangezien ik bezig ben met NHS-freestyle lessen en al een tijdje erover loop te denken om geheel bitloos te gaan rijden, vraag ik mij af hoe jullie dat hebben gedaan met een paardje wat voorheen gewoon klassiek met bit gereden wordt.
Ik rijd nu in de binnenbak met alleen een touwhoofdstel, maar met buitenritten doe ik er nog een western hoofdstel overheen met een vriendelijk aurigan trensje.
Door de NHS-Freestyle is onze vertrouwensband zeer sterk gegroeid en eigenlijk wil ik ook met buitenritten geheel bitloos de straat op.. Het gaat nu zo lekker dat ik het hoofdstel met bit niet eens nodig heb en de teugel gewoon de hele rit werkloos over mijn knop. Het verschil is echt enorm en kan me nu inmiddels wel voor me kop slaan dat ik dit (NHS dus) niet eerder heb geprobeerd!
Moet er wel bijzeggen dat ze vóór we bezig waren met de NHS, ze er geregeld ervan tussen ging mèt bit of heel onrustig werd omdat ze steeds het vertrouwen in mijn leiderschap verloor. Met bit was ze dan ook toch niet te houden..
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Zouden jullie het onverantwoordelijk vinden om bitloos de straat op te gaan?
Zo rijd ik nu dus

Groetjes Dianne