ik heb een boek over vd maar al die termen snap ik niet helemaal hoor.... mijn paardje tild nu haar beentje op als ze stil staat maar ze snapt het niet als ze stapt ik probeer het heel rustig maar het lukt me niet.... wel zou ik het leuk vinden als het goed gaat....
als ik er op zit en ik tik heel zachtjes dan doet ze het wel... maar in stap het is gewoon een probleem..... ik doe het altijd als ik er naasst sta hoor maar ik was benieuwd of ze het zou doen als ik er op zou zitten.....
en hoe leer ik me paardje bijvoorbeeld op een block te gaan staan... en op de juiste manier knielen inplaats van snoepje tussen de benen en kijken of ze het wil doen.....
ik begrijp uiteraard dat hier zeker maanden/ jaren tijd over heen gaat voordat het echt helemaal super gaat
een clicker is totaal niet noodzakelijk, dat is net welke trainingsmethode je toe past. Met de pas onder het zadel denk ik dat je teveel verwacht. Probeer eerst stilstaand linker en rechterbeen (niet tegelijk natuurlijk ) te krijgen. Dan ga je dat uitbouwen tot de polka, dus links, 3 a 4 passen voorwaarts, halt, rechts, 3 a 4 passen voorwaarts, links, etc