Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
laura2span schreef:Ligt een beetje aan wat voor paard je hebt. De meeste dravers zijn met 2 jaar al zover dat ze bijna uitgegroeid zijn.
Ik zou je haf lekker tot 3 jaar achter in de wei laten staan. Dat is nou zo'n ras wat laat uitgegroeid is.
Glossi schreef:Een paard is pas uitgegroeit op ongeveer 7jarige leeftijd.En dravers zijn echt nog niet uitgegroeit op 2jarige leeftijd! Waar haal je dat nou weer vandaan!!??? Dat een draver op 2jarige leeftijd voor de suly staat is echt heeel vroeg. maarja wat doet dat om hun te stoppen. Die paarden zijn ook hardstike vroeg versteten en dat is toch echt niet wat een ECHTE paardenliefhebber wil!
wkoekoek schreef:Glossi schreef:Een paard is pas uitgegroeit op ongeveer 7jarige leeftijd.En dravers zijn echt nog niet uitgegroeit op 2jarige leeftijd! Waar haal je dat nou weer vandaan!!??? Dat een draver op 2jarige leeftijd voor de suly staat is echt heeel vroeg. maarja wat doet dat om hun te stoppen. Die paarden zijn ook hardstike vroeg versteten en dat is toch echt niet wat een ECHTE paardenliefhebber wil!
En bedankt. Wij zetten ze namelijk wel als jaarling voor de kar. Maar ze zijn inderdaad gefokt op vroegrijpheid, dus ze zijn wat eerder groter en gespierder. Maar lang niet allemaal, dus als ze er niet klaar voor zijn gaan ze het land weer in. En Glossi, ik zou niet te hard dingen gaan roepen. Als jij eens wist hoeveel 15+ dravers er rondlopen als rijpaard...
picachu schreef:ik ben het helemaal met wkoekeoek eens, heb zelf 6 jaar op de baan gewerkt met dravers, en sommigen liepen met 11 of 12 nog koersen en erna hebben heel veel nog een lang leven als rijpaard, het zijn ontzettend sterke en gezonde paarden!!
En met 2 jaar kun je met meerdere rassen beginnen met heel licht werk met een sulky, worden ze gespierder, gehoorzamer en zeker sterker van!
wkoekoek schreef:Wij zetten ze namelijk wel als jaarling voor de kar. Maar ze zijn inderdaad gefokt op vroegrijpheid, dus ze zijn wat eerder groter en gespierder. Maar lang niet allemaal, dus als ze er niet klaar voor zijn gaan ze het land weer in. En Glossi, ik zou niet te hard dingen gaan roepen. Als jij eens wist hoeveel 15+ dravers er rondlopen als rijpaard...