Vraagje over Barefoot Western Fenders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Vraagje over Barefoot Western Fenders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 11:36

Hoihoi

Wie van jullie weet waar ik de fenders van mijn BF western kan laten verstellen? Ze zijn me namelijk een stukje te lang, ben zelf maar heel klein, 1.58 en kan op de laaste gaatjes nog steeds niet met mijn voeten bij de beugels Wachten tot ik ga groeien helpt helaas niet meer

Mijn zadel heb ik al een hele poos, maar heb er nu stijgbeugels en riemen van een VZH zadel aangedaan, omdat ik met mijn BF toch veel lekkerder rijd als met mijn VZH.

Kan een schoenmaker ze bijvoorbeeld verstellen? Of zou ik daar toch mee naar een zadelmaker moeten, of terug sturen naar Barefoot zelf?

Alvast bedankt voor de informatie,
Groetjes Dianne

Anoniem

Re: Vraagje over Barefoot Western Fenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:20

Hoeven er alleen maar meer gaatjes in? Dan kun je zo'n speciale gaatjestang kopen, dan is 't zo gepiept . Schoenmaker kun je volgens mij ook wel terecht.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 13:24

Nee, dat kan helaas niet, omdat het "ophangstukje" van de fenders maar klein is en als ik er gaatjes bij zou maken, gaat de fender uiteraard op een ander punt hangen, maar omdat het leer van de fender breder is als het smalle ophangstukje, past dat niet door het oog heen. De gaatjes zijn nu precies zo gemaakt, dat als je de fenders op zijn kleinst hebt, dat je ook aan het einde zit van het ophangstukje Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel

De gaatjes zijn ook veel groter als wat je met een gaatjestang kan maken, omdat de fenders niet met gespen werken, maar met het western schuifsysteempje..

Ik ga er denk ik toch even mee naar de schoenmaker, vragen staat vrij.. Ik hoop dat hij mijn fenders bovenaan wat in kan korten en het nylon ophangstukje weer opnieuw vast kan naaien, zonder dat het minder sterk wordt.

Bedankt voor je reactie!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 15:50

ik ken het probleem, ik heb toen een paar fenders op maat laten maken, heb ze nog liggen, ze passen niet aan mijn Torsion zadel.
Ik weet niet of ze aan een western BF passen, zou je aan Bianca moeten vragen, die weet precies wat voor fenders ik heb liggen

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:58

Door een simpele ingreep kun je je fenders geschikt maken om ze korter te maken.
Je moet een inkeping maken in het breedste gedeelte waardoor het 'riem'gedeelte wat groter wordt. Hier kun je dan weer meer gaatjes in maken.

Op dit plaatje kun je goed zien wat ik bedoel:
http://www.ortho-flex.com/images/saddles/caliente.jpg

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 15:18

@ Sugarmiss

Het is juist aan de bovenkant dat ik ruimte te kort kom.. Maar heb er niet aan gedacht dat aan de onderkant natuurlijk ook een stukje weggesneden moet worden dan...

@ Smurf

Is Bianca ook haar boktnaam?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:22

pmarena is haar boktnaam. Ik weet wat je bedoelt, gelukkig zitten de mijne op de derde

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:26

@Teuntje111: als de fenders uit één stuk leer gemaakt is (dus geen delen die op elkaar vastgemaakt zijn) dan zou je ook aan de bovenkant een stukje weg kunnen snijden van het bredere deel.
Maar aan de onderkant is vaak handiger en staat mooier.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:26

@Teuntje:
Volgens mij moet dat wel te realiseren zijn hoor! Er zijn verschillende leerreparatiemensen, en ik denk dat een engelse zadelmaker er ook wel wat mee kan!

Ik heb nu gewone westernfenders aan mn BF hangen, moesten ook wat smaller gemaakt worden (heb ik aan mn paps gevraagd ) het enige wat nu niet meer pas zit, zijn de bleving (?) buckles, maar daar zie je niks van....
De hele riem is 2 cm smaller gemaakt zeg maar....'

Trouwens, gewone westernfenders zijn wel wat dik voor aan een BF, maar ik blijf er nog even mee rijden, misschien went t wel...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:06

Thanx voor de tips!

De fender bestaat wel uit meerdere delen, maar dat is bovenaan zeg maar, daar zit een stukje nylon weefsel tussen om de fender mooi door het oog te laten lopen, maar het ondergedeelte bestaat uit 1 geheel, daar waar je stijgbeugel hangt zeg maar.. Zit alleen wel een stikseltje in..

Zal ze eens naar mijn ruitershop bregen!

Groetjes Dianne

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:25

Ik weet niet of een doorsnee ruitershop hier iets mee kan, of er moet een zadelmaker bij zitten.
Dit is eerder een klusje voor een leerbewerker annex schoenmaker oid.

DianneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:30

Sugarmiss schreef:
Ik weet niet of een doorsnee ruitershop hier iets mee kan, of er moet een zadelmaker bij zitten.
Dit is eerder een klusje voor een leerbewerker annex schoenmaker oid.

Ben vandaag nog bij de ruitershop geweest, die heeft gelukkig een aangesloten zadelmakerij, had het al op voorhand gevraagd, voordat ik daar met mijn fenders aankom en ze er niks mee kunnen..