[AR] Hoe te beginnne?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Allegandra

Hoe te beginnne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 11:19

Wie kan mij opweg helpen met natural horsemanship of vrijheidsdressuur??

Ikwil graag is iets anders doen buiten rijden...en dit leken mij wel leuke dingen..VD heb ik de beginselen wel is geprobeerd (halt houden etc etc) dat ging redelijk maar daarna doet me paard alsof ze het niet snapt ..

Natural Horsemanship heb ik een boek van en heb het tig keer overgelezen maar weet nog altijd niet goed hoe ik er aan moet beginnen..

Wie kan me helpen?

Dianta

Re: Hoe te beginnne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:20

Welk boek heb je van natural horsemanship?

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 11:38

van Emiel Voest (deel 1 zalk ma zeggen)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:21

Van voest ken ik heel erg weinig af. Ik heb Parelli level 1, heel erg mooi boek en leuke dvd's, waar alles goed word uitgelegd; hoe je de 7 games moet spelen etc. Het is in het engels, maar ik versta het goed (zegt een kind van 14 jaar..). Ik heb ook een site waar je gratis een heel goed boek kan downloaden over leiderschap, hoe je jouw paard moet benaderen, etc. Moest je het parelli pakket te duur vinden. Zal ff een pbtje sturen. Als je in dit forum weinig reacties krijgt, kan je naar het subforum van de naturals gaan. Van vrijheidsdressuur ken ik helemaal niets.

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 12:25

okej...pb me maar altijd welkom!!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:33

Allegandra schreef:
Wie kan mij opweg helpen met natural horsemanship of vrijheidsdressuur??

Ikwil graag is iets anders doen buiten rijden...en dit leken mij wel leuke dingen..VD heb ik de beginselen wel is geprobeerd (halt houden etc etc) dat ging redelijk maar daarna doet me paard alsof ze het niet snapt ..

Sorry dat ik het zeg, maar een paard zal natuurlijk nooit "doen alsof hij iets niet snapt" Dat is namelijk een menselijke eigenschap. Dat is sowieso al een heel belangrijk uitgangspunt voor VD en NH een paard doet niets met opzet! Als deze niet snapt wat jij wil dan heb je het niet goed uitgelegd. Het is heel belangrijk dat je de kleinste vordering al beloont. Op mijn site staat het eea over VD evenals in de sticky over VD bovenaan UZ. Mijn site is www.jauke.tk

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:40

- tag ontbreekt
- zie ook de links van amable, dus hier een slotje.