[AR] [VD]paad tegen vinger getrapt..*VD probleem dus*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

[VD]paad tegen vinger getrapt..*VD probleem dus*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 20:26

die is nu helemaal dik en blauw..
was bezig met VD, en ik ben bezig met het compliment, met hulp doormiddel van voet optillen
en aangezien ze het al door had.. tilde ze d'r voet op voor ik het commando gaf en die kwam behoorlijk hard aan, ik haar een tik gegeven op d'r hals..
en toen zat er bloed op.. ik dacht, sla ik nou zo hard(het was meer een klopje)
maarja het kwam dus van m'n vinger, die zag ik gewoon dik worden
dus het eerste (stomste idee ooit) wat ik doe..
ik doe mijn vinger in de waterbak die daar staat!! (die was schoon, net gevuld en nog geen paard ingeweest, maar toch)
deed wel onwijs zeer..!
paardje op stal gezet, gevoerd en naar huis gegaan,,
en nu sja.. is het dik... het onderste gedeelte(3 delen, topje vinger en dan naar je hand toe) staat dus scheef... maar ik kan d;rin knijpen dus gebroken is het niet... wel vet vaag..
ik heb er geen gevoel meer in op dit moment, en het voelt vrij warm aan...
buurvrouw(huisarts) heeft al even gekeken, die zei ook dat het niet gebroken was maar toch.. vind dit behoorlijk gaar!

is er trouwens nog een manier om een paard af te straffen als ie dit doet, of moet je corrigeren... ik pik het namelijk niet als ze iets doet zonder commando..

gamble

Re: paad tegen vinger getrapt..*VD probleem dus*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:43

wil je niet ontmoedigen maar mijn vinger werd niet dik ik kon er gewoon aanzitten maar hij stond enigzins scheef. Toch even foto's laten maken ,moest van manlief. Het duurde nogal lang in het ziekenhuis dus toen er weer een arts langsliep pakte ik hem bij zijn jasje en bewoog mijn vingers met de mededeling: kijk ze doen het nog dus ze zijn vast niet gebroken. Hij werd bleek en pakte snel mijn hand en vertelde dat hij wel degelijk gebroken was en goed ook. Een roterende breuk ze waren alleen nog aal het overleggen hoe ze dit probleem aan moesten pakken. Uiteindelijk werd het gips tot aan de elleboog omdat ze wel dachten dat ik anders weer de volgende dag op het paard zou zitten.
Dus misschien toch even een foto laten maken?

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:04

komt me bekent voor,ik was met mijn hand verkeerd terecht gekomenwas dik en dee erg zeer anderhalve week doorgelopen ,toen naar de dokter,hij dacht dat het een klein breukje was,foto s maken in het z.h.en het was dus een hele gemene grote breuk,nu zit ik al vier weken in het gips en als het niet goed genezen is moet ik geopereerd worden,maar het ergste vind ik nog dat ik al vijf weken niet meer heb paardgereden.
dus doe maar voorzichig met je vinger......

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:06

En? Zat je de volgende dag weer op het paard???

Nee, even serieus...het is toch wel weer goed gekomen he Gamble?

On topic: ik zou idd ook even foto's laten maken...dan weet je tenminste zeker dat het niet gebroken is....(of wel natuurlijk... )

Succes!!

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:09

mss toch enkeltje dokter?

edit: domme woordkeuze, het is handig als je ook nog terugkomt he...

gamble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:20

Shalimar schreef:

On topic: ik zou idd ook even foto's laten maken...dan weet je tenminste zeker dat het niet gebroken is....(of wel natuurlijk... )

Succes!!

Heb er even aan gedacht maar moest mijn sleutels afgeven. Gelukkig heeft mijn instructeur hem gereden en na drie weken mocht het gips eraf, maar.....ik mocht nog een week niet rijden. Dat heb ik niet volgehouden ik zat er de dag erna weer op een dag later weer in de les. Mijn vinger staat overigens nog steeds scheef maar ach ik kan me ermee redden. De arts vroeg zich wel af hoe al dat kuilgras toch in mijn gips terecht was gekomen. Duidelijk geen paardenman.
Ik heb er gelukkig geen las meer van wat makkelijk had gekund met mijn eigenwijze manier van handig zijn met gips. Heb zelfs gewoon gelongeerd e.d. en ook gewoon gewerkt.

gamble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:21

Shalimar schreef:

Succes!!

Heb er even aan gedacht maar moest mijn sleutels afgeven. Gelukkig heeft mijn instructeur hem gereden en na drie weken mocht het gips eraf, maar.....ik mocht nog een week niet rijden. Dat heb ik niet volgehouden ik zat er de dag erna weer op een dag later weer in de les. Mijn vinger staat overigens nog steeds scheef maar ach ik kan me ermee redden. De arts vroeg zich wel af hoe al dat kuilgras toch in mijn gips terecht was gekomen. Duidelijk geen paardenman.
Ik heb er gelukkig geen las meer van wat makkelijk had gekund met mijn eigenwijze manier van handig zijn met gips. Heb zelfs gewoon gelongeerd e.d. en ook gewoon gewerkt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:23

Klinkt niet helemaal goed hoor! Als ik jouw was zou ik toch idd maar even naar de HA gaan. Maar goed. Je weet maar nooit.
Groetjes, mij

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:29

Auwww, als het morgen nog pijn doet en niet dunner is geworden o.i.d, even weer naar je HA.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 19:08

het is al minder dik en doet minder pijn, wel is het behoorlijk blauw

toska deed vandaag wel netjes compliment enzo, gebruik voortaan wel een wortel o.i.d

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:19

VvdD -> UZ

Tempus_Fugit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:03

hmm al foto's gemaakt?

is wel verstandig hoor.
ik heb ook eens 2 sleutelbenen gebroke, voelde er eerst vrij weinig van. en dr was zo'n vrouw bij en die zei tegen iemand anders van bel de ambulance (jah t leek erger dan het was), dus ik zei al doodleuk, neej hoor, nergens voor nodig! (jaja i know ik ben koppig). maar goed toen kwam de ambulance en moes ik wel mee. :S
in t ziekehuis bij eerste hulp, moes ik eerst op zo'n bed ligge, maar werd dat zat. dus foto's make, moch ik eindelijk in een rolstoel. en na de foto's moes ik vet lang wachte! dus heb t halve ziekehuis rond gerede met me rolstoel

randalinpony

Re: [VD]paad tegen vinger getrapt..*VD probleem dus*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:54

Om even terug te komen op je VD probleem:

Dat is niet echt een probleem.
Je pony ziet aan de manier waarop jij bij hem staat, dat hij zal gaan moeten knielen, en werkt vooruit.
Lichaamstaal heeft bij VD soms een veel grotere impact dan je zelf beseft,meer nog dan stem.
Jij wil dat hij op het commando wacht, maar hij gaat nog niet uit zichzelf op zijn knie liggen, wel?

Als je wilt dat hij ooit voor je in het compliment gaat zonder jouw hulp, kan je hem in dit stadium veel beter belonen voor zijn medewerking. Pas als hij uit zichzelf een voet opheft, en je hem met hele lichte steun op een knie krijgt kun je gaan spreken van knielen op commando. Je kunt dan ook een stokje of zweep gebruiken om het been aan te raken, wat veel veiliger is.

Hem straffen is begrijpelijk en menselijk, hij deed je zeer, maar werkt averechts.
Negeren is de beste methode, maar in dit stadium van het aanleren van het compliment onzinnig.

Bij de methode die jij (en ikzelf ook) gebruikt, loop je risicos. Die zijn voor jouw rekening!
Wat met jou gebeurd is, is niet de schuld van het paard, maar een gevolg van jouw onervarenheid en een momentje van onoplettendheid.

Gewoon rustig verder trainen, als je weer wat opgeknapt bent. Wanneer je naast je paard voorover buigt, zal hij misschien de voet optillen. Zeg dan gewoon rustig het commando dat je gebruikt, leidt hem in het compliment, en zeg rustig het commando nog een paar maal, zodat hij het met het knielen combineert.
Pas als hij op een signaal uit zichzelf knielt, kun je gaan negeren als hij uit zichzelf begint. En dat is bij het compliment helemaal niet zo snel het geval.

Rot van je vinger, hoop dat het meevalt.
Groetjes, Adinda

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:49

dutske schreef:
mss toch enkeltje dokter?

edit: domme woordkeuze, het is handig als je ook nog terugkomt he...

Haha deze vond ik wel grappig