[AR] [LO]pony wil niet in galop tijdens longeren, iemand tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

[LO]pony wil niet in galop tijdens longeren, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 12:10

Mijn verzorgpony krijg ik tijdens het longeren absoluut niet in galop.
Tijdens het rijden is het geen probleem dan gaat ze vrij makkelijk in galop, maar met het longeren absoluut niet. Draf en stap lukt wel al is het heel langzaam en moet ik haar constant aan blijven sporen. Het grootse probleem is dat de zweep haar niks doet, ik kan met de zweep over heel haar lijf heengaan en ook over haar hoofd. Ik dacht zelf om iemand anders te laten longeren en er dan zelf op te gaan zitten, zodat ik als het nodig is hulpen kan geven, maar dan zal ze het denk nog niet doen als ik alleen ga longeren. Ik heb ook al een plastic zakje aan de zweep vastgemaakt, maar dat boeit haar ook niet.
Dus wie heeft er een goede tip voor me?

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:21

Galoppeerd je pony wel tijdens het rijden op een volte?
Misschien kán ze gewoon niet op de volte galopperen omdat ze ergens last van heeft. Misschien dat ze daarom ook zo langzaam stapt en draaft.
Zet je haar bij? Misschien is dat het probleem. Kan ze het niet omdat verkeerd/te strak is bijgezet.
Sluit eerst uit of ze ergens last van heeft.

En dan heb je natuurlijk het probleem dat je pony geen respect voor je heeft
Probeer dat eerst voor elkaar te krijgen. Op de grond. Ook tijdens het poesten, opzadelen, wandelen etc. Gewoon altijd.
Ga is wat grondwerk met der doen (zie Google), is ook leuk voor de afwisseling.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 12:24

tijdens het rijden kan ze gewoon op de volte galloperen en ik gebruik geen bijzet of iets dergelijks tijdens het longeren. Maar ik zal eens wat uitzoeken over het grondwerk is ook wel een leuke afwisseling.

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:27

Hoe oud is je pony? Die van mij vind het soms ook moeilijk, maar dat komt omdat hij nog jong is en sterker moet worden. Als hij WEL netjes aanspringt, laat hem dan korte stukjes galop doen, juist van de overgang draf-galop wordt hij vanzelf sterker.
Succes!