[AR] prijs

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nance1

[AR] prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 00:07

Ik had even een vraagje.

Wij hebben zelf een eigen paard, kar en tuig, maar nu wil iemand bij ons op de manege 1x per week mennen met onze aanspanning. Hij heeft het koetsiersbewijs maar geen paard en wagen. Wij gaan uiteraard wel zelf mee als hij wil mennen. Ik laat diegene niet alleen met mijn paard weg gaan. Hij wil er voor betalen, wat moet ik daarvoor rekenen?

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:19

Tsja. De ene laat het gratis doen omdat die al blij is dat er iets mee gebeurt en de andere doet het als verhuur en vraagt er een flinke prijs voor...
Het is dus vooral aan je zelf hoe jij het voelt. Zie je het als iemand om gezellig mee te gaan mennen dan zou ik geen geld vragen, als het voor jou een soort verplichting is dan lijkt bv 20 euro per maand me netjes (5 euro per keer).

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 14:32

Het is voor mij wel een soort verplichting, want er wordt zoveel met mijn paard gedaan, dat hij eigenlijk te weining tijd over heeft. Zijn agenda zit overvol. Van het voorjaar en de zomer kan je ook doordeweeks mennen en dan hebben we meer mogenlijkheden, want nu wordt kan hij alleen in het weekend voor de kar staan.
Persoonlijk vindt ik €5 per keer erg weining, aangezien hij je paard, ruig en kar gebruikt. Als je dat moet huren op de manege ben je veel meer kwijt. Ik zelf dacht aan €10 per keer, maar ik weet absoluut niet of dat reeel is, vandaar dat ik deze vrag hier stel.
Mijn man wou het dubbele van mij vragen, maar dat vondt ik echt veel. Hij zei als er iets kapot gaat aan het tuig of de kar dan moet je zelf voor de kosten opdraaien. En dan al niet gesproken over je paard, als daar iets mee is.
Ik vindt het echt moeilijk.

Ik hoop op nog veel meer reacties.

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:44

Dan ligt het dus al weer wat anders. Kun je die man zelf niet iets voor laten stellen en dan kijken of het je dat waard is?

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:58

Zou je het wel doen dan? Als je nu al vindt dat hij het te druk heeft....

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 15:41

Arretje schreef:
Zou je het wel doen dan? Als je nu al vindt dat hij het te druk heeft....

Hij wordt elke dag bereden behalve op dinsdag, dan longeer ik hem eventjes. Soms op maandag of woensdag een rustdag, dan loop ik een paar rondjes om de manege. Maar ik het weekend wordt hij op zaterdag bereden en zondags mennen we zelf met hem.
Maar zomers kan je ook 'savonds gaan mennen, nu ben je van het weekend afhankelijk.
Hij kan makelijk 2 uur draven/stappen voor de kar, dus wij een uur en dan die ander een uur.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:45

Hebben er nog meer mensen advies prijzen??

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:53

Ik zou € 12.50 doen. En hem een verklaring laten tekenen o.i.d. voor schadeaansprakelijkheid door zijn schuld.
En ja, ik denk dat deze prijs wel redelijk is voor de verhuur en jouw eigen tijd die je eraan besteed.

Shirlemiep

Re: [AR] prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:45

Als je paard al een overvolle agenda heeft dan zou ik er al helemaal niet op in gaan.Of heb je het geld nodig?Zo nee dan zou ik er vanaf zien.En ik vind ook dat je alleen maar geld kan vragen als ie ook alleen met het paard op stap mag.Anders is ie meer aan het groomen en moet ie er nog voor betalen ook.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 14:21

Ik wil zeker niet dat hij alleen met het paard weg gaat. Hij mag zelf wel op de bok zitten nartuurlijk, anders heeft hij er ook niet veel aan. Mijn man heeft de cursus voor het koetsiers bewijs met hem gedaan, en die man heef tgeen paard, maar wil wel graag blijven mennen. Hij gebruikt wel onze spullen, dus daar willen we dan een vergoeding voor.
Een contractje opstellen is denk ik ook wel een goed idee. Bedankt voor de tip.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:03

Hey, zit jij ook hier (tenminste, als jij Nancy van Nirvana bent)?! Wat leuk! (Ik ben dus Fleur he, van Rens)

Ik zou ook zeker een contact opstellen. Ik heb ook iemand die 3 dagen per week Rens voor me doet (qua rijden), en daar heb ik ook mee afgesproken dat als er iets stukgaat zij het vergoedt, en dat als Rens iets overkomt zij ook een deel in de DA kosten betaalt. Vond ik wel zo eerlijk.

Verder kan je toch gewoon overleggen met hem (lijkt me)? Het lijkt mij ook best moeilijk, als je zo iemand goed kent kan je moeilijk echt een prijs gaan bepalen omdat je zo iemand ook niet veel wil laten betalen. Maar een beetje 'huur' en een contractje erbij lijkt me best eerlijk!

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 16:16

Kleintje19 schreef:
Hey, zit jij ook hier (tenminste, als jij Nancy van Nirvana bent)?! Wat leuk! (Ik ben dus Fleur he, van Rens)

Ik zou ook zeker een contact opstellen. Ik heb ook iemand die 3 dagen per week Rens voor me doet (qua rijden), en daar heb ik ook mee afgesproken dat als er iets stukgaat zij het vergoedt, en dat als Rens iets overkomt zij ook een deel in de DA kosten betaalt. Vond ik wel zo eerlijk.

Verder kan je toch gewoon overleggen met hem (lijkt me)? Het lijkt mij ook best moeilijk, als je zo iemand goed kent kan je moeilijk echt een prijs gaan bepalen omdat je zo iemand ook niet veel wil laten betalen. Maar een beetje 'huur' en een contractje erbij lijkt me best eerlijk!

hoi fleur,

ja ik ben het.
Opzich kennen we die man niet zo heel goed, alleen dan dat mijn man de cursus met hem heeft gevolgd. Ze waren zeg maar aan elkaar gekoppeld en nu heeft hij gevraagt of hij vaker met nirfje mag rijden om zo toch te kunnen mennen. Ik vind het geen probleem, maar er moeten dan wel goede afspraken gemaakt worden.

Wat vindt jij ervan wat hij zou moeten betalen. Ik wil niet het onderste uit de kan halen.
Ik denk zelf dat die €12.50 (€50 per maand) redelijk is. Veel meer durf ik ook niet te vragen. Vindt ik ook niet nodig toch. Dan kan hij minimaal 1x per week mennen. En als we zomers meer gaan mennen mag hij ook vaker mee om te mennen. Niet altijd nartuurlijk, we willen ook wel eens alleen. Maar we zijn niet moeilijk daarin.
Nou ik hoor wel wat je er van vindt.

gr. nance

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:18

Ik zal echt goed nadenken. Weet je zeker dat deze man goed kan rijden en niet je hele paard verpest.

Ik zal echt goed nadenken hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:33

Ja dat weet ze toch, ze geeft zelf al aan dat hij al regelmatig mee is gegaan, hij heeft menles van dezelfde persoon als haar man, dus als het goed is hecht hij wel waarde aan dezelfde dingen als zij zelf. En anders merk je het snel genoeg aan je pony dat ie unhappy is hoor Nancy!

Ik zou inderdaad 12,50 vragen en daarbij gewoon een klein contractje opstellen. Gewoon, voor je eigen gemoedsrust en ik denk dat dat voor hem ook wel prettig is. Zo heb je precieze afspraken, anders krijg je straks gezeur als er een keer een stuk tuig kapot is, over wie het gedaan heeft. Dat lijkt mij het duidelijkst, voor beide partijen.

Heel veel succes ermee!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:36

Ik zou er geen geld voor vragen. Als hij echt je paard/tuig/wagen meeneemt, dan vind ik het een ander verhaal dan huurt hij het gewoon. Maar aangezien je er steeds bij bent vind ik het meer een soort van uitlenen. Dan vind ik maximaal 5 euro reeel. Jij bent er steeds bij en dat zal voor die man ook een groot nadeel hebben. Ik zou me steeds gaan afvragen of ik wel op de goede manier doe en als het paard erg vervelend is zou ik hem neit zo gauw een tik kunnen geven omdat ik dan bang zou zijn dat de eigenaar pissig word. Snap je. Ik zou het dus leuk vinden als ik zo zou kunnen mennen maar ik zou er geen tot weinig geld voor over hebben omdat ik wel steeds rekening moet houden met de eigenaar.

ZEJA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:56

Je kunt ook afspreken dat hij eens in de tijd een zak voer neerzet voor het gebruik van de pony.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 16:32

10 euro per keer o per uur vind ik redelijk hoor.. alsje bedenkt wat het allemaal voor jou kosten het risico wat je neemt

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:00

ardo_iggy schreef:
Je kunt ook afspreken dat hij eens in de tijd een zak voer neerzet voor het gebruik van de pony.

Dat vind ik een heel goed idee. Zo gaat het bij ons alleen dan niet met het mennen maar de moeder van Jimmy's ruitertje haalt een ker in de zoveel tijd ook iets leuks wat ik kan gebruiken voor de paarden.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 02:05

Ik sta op een manege, en daar zit het voer bij in, dus daar heb ik niet veel aan.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:25

Ik weet niet, vind 5 euro per keer meer als zat.
Als je het niet ziet zitten, gewoon niet doen.
Kijk als hij nu alles meeneemt zonder jou is het wat anders. Maar nu ga je zelf nog gewoon mee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:42

Ik zou hier op deze manier, meegaan met jullie en ook een stukje 'sturen', geen geld voor vragen.

Hij neemt niet zelf alleen jullie aanspanning mee, en er is dus een hoop risico uitgesloten.
Daarbij lijkt het mij altijd leuk (en gezellig) om iemand mee te hebben die interesse heeft en ook kan mennen.

Op het moment dat je je hele aanspanning wilt gaan 'verhuren' aan iemand wordt het misschien een ander verhaal.
Maar zoals jullie constructie dan zou worden zou ik er eigenlijk niet eens geld voor durven vragen...
Je rijdt dan toch met elkaar?

douschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:17

Misschien is het een idee om even veel te vragen als dat je een uur les krijgt? Dit is tegenwoordig € 7,50 á € 10,= per uur

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:44

douschka schreef:
Misschien is het een idee om even veel te vragen als dat je een uur les krijgt? Dit is tegenwoordig € 7,50 á € 10,= per uur

maar samen met iemand rijden is toch niet vergelijkbaar met les van een gediplomeerd instructeur?