[AR] [VD] Waar wordt dit duidelijk uitgelegd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy_

[VD] Waar wordt dit duidelijk uitgelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 18:44

Ik ben bezig met een site, waar ik o.a. vd bespreek. Ik heb gemerkt dat er niet heel veel sites zijn waar dit duidelijk wordt uitgelegd, dus ik hoop dat iemand tips heeft. Ik heb er zelf geen ervaring mee (wil er waarschijnlijk wel mee beginnen, maar dan wil ik me er eerst nog wat meer in verdiepen ), maar ik wil natuurlijk wel goede/duidelijke informatie geven. Ik ben nu met de onderdelen 'zwaaien met een voorwerp' en 'spagaat' bezig, maar ik kan er eigenlijk niet zoveel over vinden op internet. Misschien weet er iemand nog sites waar dit duidelijk wordt uitgelegd, of als je er zelf ervaring mee hebt kun je me ook altijd PM'en. Ik type natuurlijk geen stukjes van internet letterlijk over, maar ik lees eerst veel informatie, en maak dan mijn eigen stukjes. Nou ik hoor het wel.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:04

persoonlijk zie ik het nut er niet van in om bestaande info in je eigen woorden te zetten als je er zelf geen ervaring mee hebt.
Juist als je vanuit je eigen ervaring werkt kan het iets nieuws zijn, op deze manier niet

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 20:31

Je hebt een PM van me.
Even voor de duidelijkheid; Ik wil gaan beginnen met vrijheidsdressuur, maar dan wil ik uiteraard eerst de theorie goed kennen. De informatie die ik gelezen/verzameld heb, kunnen andere mensen misschien nog goed gebruiken, dus wat is daar verkeerd aan?
Maargoed, ik vroeg of iemand nog informatie had, ik vroeg niet om commentaar.

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:33

Tis op zich wel een slim idee, om eerst alles uit te denken. Dan krijg je bijv. later ook niet dat je een bep. commando toch beter voor een ander kunstje had kunnen gebruiken.
Zelf zou ik alleen eerder de site van bijv. xyzutu2 of pinky_girl gebruiken, waar zeg maar ook eigen ervaringen in verwerkt zijn.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 20:37

Dat begrijp ik best hoor, er kan je wel een bepaalde manier 'aangepraat' worden, maar misschien helpt dat bij jou eigen paardje wel helemaal niet!

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:52

waarom wordt dit nou weer als commentaar gezien?
Ik geef gewoon mijn mening, waar een forum dus voor is.
Naar mijn idee voegt info van andere sites (zoals die van pinky en xyzutu2 verzamelen niks toe. Zoals ik in je pm ook zeg, als je dan zoiets wilt maken, probeer dan iets te maken wat wél iets toevoegt (en dat is naar mijn idee zeker een interpetatie van je eigen idee, en niet die van een ander)

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:40

Maar het is wél handig om voor jezelf alles op een rijtje te zetten voordat je ermee begint, vind ik.
Aan de site's van Pinky_girl en xyzutu2 zal het niet veel toevoegen denk ik, hooguit straks miss wat eigen ervaringen of interpretaties.
Wel leuke site trouwens om ff op je pb'tje te reageren

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:42

voor jezelf absoluut maroush (hoewel ik twijfel in hoeverre je het echt uit boeken of van sites kan leren, natuurlijk kan je er wel tips vandaan halen, maar dan nog zal je veel zelf moeten doen en zal het er ook aan liggen hoe het beschreven wordt)

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 15:26

Dankje Maroush. Ik zal in ieder geval proberen om iets met de tips te doen, want er zit best wat in hoor!

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:41

Op mijn site heb ik beschreven hoe ik Jauke alles wat hij tot nu toe kent aangeleerd heeft. Echter, zoals Stef ook al zegt, ik beschrijf ook alleen dat wat Jauke ook daadwerkelijk kan. Ik ga niet iemand vertellen hoe die z'n paard iets kan aanleren, terwijl ik het mijn eigen paard nog niet eens heb kunnen leren... Daarbij, je mag de informatie op mijn site voor jezelf gebruiken, maar als ik dezelfde info (in andere woorden) op jouw site tegen kom, vind ik dat uiteraard niet leuk. Waarvoor heb ik dan nog een site? Iig succes met het verzamelen van info!

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 16:05

Nee dat doe ik uiteraard niet, ik ga geen dingen van mensen 'stelen', dan is het voor mij ook niet meer leuk, he? Ik lees gewoon zoveel mogelijk informatie, kijk wat mij een goede manier lijkt, en schrijf daar dan zelf een stukje over.

Fleur_aron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:50

hoi

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:55

Maar, als je het zelf niet aan je paard geleerd hebt, hoe kan je dan weten wat de goede manier is? Zoals je zelf al zegt, ieder paard is anders. En wat een goede manier lijkt hoeft bij een paard niet te werken. Daarom is het handig om eerst eens gewerkt te hebben met een paard. Ik heb al een aantal paarden getraind waarvan 2 iets verder door. Ik moest echt creatief zijn om de diverse oefeningen aangeleerd te krijgen. Dat waar de 1 super op reageerde begreep de ander totaal niet. Daarom heb ik mijn site ook geschreven vanuit hoe ik het mijn paard aangeleerd heb en niet wat de beste manier is. Die manier bestaat namelijk niet

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 15:54

Bedankt dat je even hebt laten weten wat je van mijn idee vindt, ik kijk wel of ik er wat mee doe.

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:48