Wij mennen ook met onze shet. Een merrie van bijna 13 jaar oud. We hebben een klein 2 wielig karretje waar we mee begonnen zijn. Maar al snel bleek dat voor volwassenen veels te klein. En dus hebben we een groter 4 wielig karretje gekocht. Mijn vriendin en ik mennen met haar langs de weg. En mijn dochter (bijna 5 jaar) en haar dochter (bijna 10 jaar) mennen bij een menclub voor kinderen met shetlandpony's. Heel erg leuk! Als het goed is krijgt Berdien komend vorojaar een veulen. Dan zal ze even uit de running zijn. Maar tegen de tijd dat het oud genoeg is zal natuurlijk ook het veulen voor de kar gaan. Berdien wordt overigens ook gereden onder het zadel. Dat gaat ook erg goed. Wat erg leuk is, is dat ze heel goed reageert op stemhulpen. En ze is superbraaf.
Voor foto's en meer info over de menclub: Http:/www.hvild.nl of http:/www.lytsmarkrigel.nl
Ik men ook met mijn shet, enkelspan. Tweespan was nog de bedoeling maar de andere shet heeft net gevoeld hoe tuig "voelt"en een bitje in dus dat duurt nog wel even.