[AR] Mennen met gevoel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

A10

[AR] Mennen met gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 22:16

Wie heeft het boek mennen met gevoel van Riny Rutjens? Ik heb het gister van die goede oude sint gekregen en wilde juliie mening graag horen.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:50

Ik heb hem al een paar keer ingekeken in de boekhandel en ben van plan hem met mijn verjaardag te vragen (aankomende maand)

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:26

Ik heb hem ook van Sint gekregen en ben er erg blij mee!

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:57

Ik heb hem nu een paar weken en ik vind het vooral een duidelijk boek. Het geeft duidelijke oplossingen voor bepaalde problemen. Ik heb het boek van Ilona Mens ook, das ook een goed boek, maar toch mis ik daar stukjes uitleg, zo van "ja maar HOE doe ik dat dan?" Dit boek daarentegen geeft per probleem een duidelijke oplossing. Dat kan ook een zwakte zijn natuurlijk, geen enkele combinatie menner-paard is dezelfde en elke situatie is weer anders. Dat onderkent Rutjens echter zelf ook, en bovendien klinken zijn oplossingen mij over het algemeen heel logisch in de oren.

Ik vind het een goed boek zowel voor beginners als gevorderen, iedereen kan er wel dingen uithalen. Wat mij betreft een aanrader!

Maisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:00

ja ik heb het ook

goed boek duidelijke uitleg over problemen.

kort en bondig niet van die lange teksten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:49

Ik heb het boek ook aangeschaft, maar vond er niet zoveel aan, ik ben echt een recreatiemenner, maar daar zou het boek ook op geent zijn, alleen kan ik daar niet echt veel van in terug vinden. Jammer, ik vond het boek van Mieke veel informatiever.
Nee, al met al, vond ik het een tegenvallertje

A10

Re: [AR] Mennen met gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:19

Arretje: helemaal mee eens!

Bitch: dat kan ik me idd voorstellen, ik vond het ook vreemd dat erop stond dat het speciaal voor de recreatie menners was, terwijl ik dat nu juistniet vind.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:47

kijk, die boeken komen ineens als paddenstoelen uit de grond, mennen met gevoel, springen met gevoel etc. dus eigenlijk was het te verwachten dat het niet zo'n al te best boek is. Ik had bv bij het tuig- en kar gedeelte veel meer tips verwacht, mochten mensen zo'n soortgelijk boek willen aanschaffen, ik tip nog steeds voor 2-span rijden met Mieke, echt een leuk boek, ook voor de beginner en enkelspanrijder.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:56

Nou dat ben ik niet met je eens. De snelheid waar in een serie boeken wordt gepubliceerd heeft niks te maken met de kwaliteit ervan.
En zo snel volgen ze elkaar ook niet op.( en ze zijn door verschillende auteurs geschreven)

En ik was goddank een keer blij dat er geen tuig passen en zoek een geschikte kar rubriek in stond.Er zijn al zoveel boeken (de mencursus bv) waar dat in wordt uitgekauwd.

en dat jij het geen best boek vind, wil niet zeggen dat het dat ook daadwerkelijk niet is

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:07

't is ook alleen maar mijn mening.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:09

Ik heb het boek 'het aangespannen paard'. Hier staat ook veel informatie in. Is dit boek dan beter? (ik ken geen andere boeken, dus kan het niet vergelijken).

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:11

Is dat dat boek van Bartels?

dat is een klassieker, maar ik dacht niet dat daar echt praktijkgerichte oplossingen in staan. In het boek van riny staan die iig wel.

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:02

Ja das die van Bartels. Das ook wel een goed boek, staat heel veel informatie in, maar is nogal 'gedateerd' geschreven. Bovendien staat er weinig rijtechnische informatie in.

Er zijn verschillende boeken over mennen in de handel, en ik denk dat de één niet beter of slechter dan de ander is. Wel zijn ze voor verschillende doelgroepen geschreven. Ik ben nog geen boek tegengekomen waar ik niks aan had. En vaak vullen ze elkaar op bepaalde punten aan. Bijvoorbeeld: als je (zoals ik ) wilt gaan beginnen met dressuur- en vaardigheidwedstrijden dan kun je heel veel informatie halen uit de combinatie Dressuur in het gareel en Mennen met gevoel. Ben je meer van authentiek gerij dan zit je niet echt te wachten op dit soort boeken (denk ik).

Bitch: Ben het niet met je eens dat het een slecht boek is hoor! Dat boek van Mieke is best een leuk boek, maar ik heb veel meer aan die van Riny. Ben het wel met je eens dat de omschrijving "bedoeld voor de recreatieve menner" je op het verkeerde been kan zetten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:15

Ik heb niet gezegd dat het een slecht boek was, ik heb gezegd dat het een tegenvallertje was en daarna een 'niet al te best' boek.

Kijk, het boek is uitermate geschikt voor de menner die begint met serieus aangespannen rijden, dus dressuur, vaardigheid etc. Maar als je het dan verkoopt met 'ook geschikt voor de recreatieve menner' dan mag het woordje recreatief wel beter uitgelegd worden. Ik ben echt alleen van tuig erop, kar erachter, op de bok, en me rondje maken, met hier en daar een stukje zandpad, maar meer ook echt niet. Dat is mijn beeld van recreatief.

Dus laat ik het zo stellen, de doelgroep waar dit boek zich o.a. op richt, moet zichzelf wel goed beseffen of het zo'n menner is. Dus voor je het aanschaft, blader het even door.
Ik heb het aangeschaft via tegoedbonnen, dus het heeft mij geen cent gekost, maar vond het idd tegenvallen. Ook had ik geen paperback verwacht, maar dat komt ws door mijn eigen verbeelding die ik heb opgedaan na het 'zien' van het boekje in het BIT.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:40

Ik had het boek van Riny niet gekocht omdat ik dacht dat het voor de recreatie menner zou zijn. Nu reken ik mezelf niet tot die categorie (zoals Bitch omschrijft zie ik recreatierijden nl ook). Ik denk dat ik het boek nu toch maar wel aanschaf. Zo zie je maar dat een klein zinnetje verschillende verwachtingen scheppen. Gelukkig bestaat bokt!

Op naar de boekhandel

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:06

Bitch: Hahaha, "niet al te best" klinkt bij mij als "slecht" hoor. Kan me voorstellen dat je iets anders verwacht, ik had hetzelfde als Manie, twijfel of ik er wel wat aan zou hebben..... Maar kreeg het kado en vond het gelijk wél een goed boek.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:16

ja, zo zou je het kunnen lezen, maar ik merk hier gelukkig dat er wel mensen tevreden over zijn. Ik ben zelf de enige menner op mijn stal, en in de omgeving zijn ze op een hand zonder vingers te tellen.. dus niet echt goede feedback, dus zoals Manie al schreef,
Citaat:
Gelukkig bestaat bokt!

Toch nog een nuance in mijn mening; het boek zelf is niet slecht, ( of niet al te best ), maar de gestelde doelgroep is iets te breed gesteld.
Oke?

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:54

Helemaal mee eens hahaha, we zijn er uit!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:13

Arretje schreef:
Helemaal mee eens hahaha, we zijn er uit!

samen komen we er wel uit!
En wederom een bewijs dat niet elk bokt-topic in een ruzie ontaard..
iets wat je veel leest op andere fora...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 23:24

Ja, dat recreatief komt idd misleidend over.Als je het boekje doorbladert zie je echt wedstrijdegerichte oplossingen.
Noemt hij een wedstrijdmenner iemand die professioneel bezig is ofzo, wnt dan kun je mij welweer onder de recreanten brenegen met mijn 4 ofzo marathons per jaar.

Maa r goed,wat vonden julie van de inhoud?In nogal wat gevallen wijkt riny af van wat erin het menboek staat. Bv de oogkleppen en het mennen met een slofteugel

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:03

Oei mennen met slofteugel. Dit boek is volgens mij gewoon niet voor recreactiemenners geschreven. Niet l*llig bedoeld hoor, maar volgens mij is het dan wel erg belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent. Nou hoop ik dat wedstrijdmenners dat weten?!, maar tegelijk vliegen ook een flink aantal wedstrijdmenners door mijn hoofd die ook niet met een slofteugel zouden kunnen omgaan.

Ik heb het boek nog niet gelezen, maar ik weet dat een slofteugel met mennen wel effectief kan zijn, mits correct gebruikt. Lammert Haanstra doet dit ook wel eens in menles.

Ga vanmiddag dit boek kopen ik word nl erg nieuwsgierig.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:02

Nou ik heb h'm gekocht. Nog niet van A tot Z gelezen, maar mijn eerste indruk is dat ik het boek van Ilona Mens toch veel beter vind. In Riny's boek staan wel mooie korte stukjes, maar daardoor ontbreek een goede opbouw naar mijn smaak. Je ziet het grotere verband niet zeg maar...

Ik heb even dat stukje over de slofteugel gelezen, maar daaruit blijkt heel goed dat het boek te oppervlakkig is geschreven.

Nou ik ga het snel helemaal lezen, het zal allicht nuttige tips bevatten want ik denk dat je van iedereen wat kunt leren.

Essie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:33

Ik heb het boek ook gekocht. Voornamelijk omdat het voor de recreatieve menner was. Vanuit dat punt was het zeker een tegenvaller... maar wat er in beschreven staat staat mooi kort en bondig uitgelecht, dat is wel super. Persoonlijk leuk om te lezen, maar omdat ik geen wedstrijden rij valt het me een beetje tegen...

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:26

hm tja
gelukkig heeft niet iedereen dezelfde mening he

ik heb het boek gekocht op paard en koets, gewoon omdat ik wat te doen moest hebben daar 's nachts, had het ook in 1 nachtje wel 1,5 keer gelezen.

voor mij had het boek niks nieuws, vond ik weer jammer. in mijn ogen is het dan dus weer voor recreatie menner. maar ik snap het ook wel als een recreative menner er weinig aan zal hebben in zijn ogen.
het is denk ik een mooi boek als je al iets langer ment, maar nog niet alles ervan weet zegmaar. ik ben ook nog niet uitgeleerd, maar dit boekje heb ik niks aan.

voor mij dus puur tijdverdrijf.

femkje_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:29

hahaha, zonde jeffrey...
ik vind die "(rijden/mennen) met gevoel" boeken wel mooi beschreven maar had hem inderdaad ook al vrij snel uit gelezen.
ik heb er wel wat van opgestoken als hobby-ist
ik dus leuk vertellen thuis aan mijn pa van goh wist je dat dat & dat kan...
zegt ie ja had ik je ook wel kunnen vertellen grrr...
Ben zelf niet ontevreden over het boek