[AR] waar op letten bij kopen recreatiekar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[AR] waar op letten bij kopen recreatiekar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:21

Hey allemaal,

ik ben een beginnende menner. Mijn pony is professioneel beleerd voor de kar, zowel enkel als tweespan, dus zij heeft er wél al veel ervaring mee!
Volgende week komt er iemand tuig passen op m'n pony, en als dat past ga ik op de korte termijn op zoek naar een kar!

Maar... waar moet ik dan precies op letten?

Ik zal eerst even aangeven wat ik zelf belangrijk vind en wat ik zoek.
- niet al te duur
- recreatiewagen
- 4 wielen
- liefst geschikt voor minstens 4 personen
- geschikt voor grote maat pony/klein paard (ik heb een mérens, franse koudbloed, zelfde grootte als een haflinger/fjord ongeveer)
- geremde wagen

Maar verder heb ik echt géén idee waar ik op moet letten. Ik krijg hulp bij mijn zoektocht van iemand die zelf al jaren menervaring heeft, maar omdat ik toch voornamelijk veel op internet zelf een beetje speur zou ik het handig vinden als jullie me nog tips zouden kunnen geven.

Als er trouwens dingen bij de bovenstaande lijst staan waar je het niet mee eens bent laat het gerust weten! Ik sta open voor suggesties.

Alvast bedankt!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-12-05 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:24

Ik zou inderdaad zoals je al gedaan hebt een lijstje maken met wat je wel en niet wil.
Bedenk ook nog even hoe je hem geveerd wil hebben en wat voor remmen. Wil je een enkel of een dubbelspanwagen?

Ik zou wel iemand mee nemen die er verstand van heeft, die kan het laswerk en het houtwerk controleren. Kijk ook even goed of de wagen wel stabiel is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:19

Hoe bedoel je, hoe moet ie veren dan? sorry maar dat zou ik echt niet weten.
Wat voor soort remmen zijn er?? ik weet wel dat ik er een wil met rem, maar wat voor... geen idee.

en ohja, het moet een enkelspan zijn.

als ik iets zie wat ik serieus leuk vind ga ik degene vragen waarvan ik menles heb om te komen kijken!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:41

Ik weet niet hoe je budget ligt, maar er is van alles te koop. Van 300 euro tot 30.000 euro. Van heel luxe, waar je dagen op kan zitten tot wagentjes waar na 3 rondjes je nieren eruit stuiteren.

Als je het geld hebt zou ik een nieuwe wagen zoeken, ga eens kijken bij de ´rijtuigbouwers´ die complete Poolse wagens importeren, maar wél onderhoud verrichten als dat nodig is.

Op Marktplaats staat ook heel veel, maar bij heel veel kan je ook grote vraagtekens zetten of het wel veilig is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:14

Ja, dat heb ik al eerder gehoord... Heb afgesproken dat de korte termijn de lange termijn wordt met het zoeken naar iets omdat ik voorlopig de kar van een vriendin (=veilig ding) kan gebruiken zodra ik eigen tuig heb (en dat krijg ik cadeau als het goed is )...

Iig bedankt!

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:17

ga eens kijken bij Gert-jan van Boven.
hij heeft denk ik wel 300 karretje staan van maraton tot recreatie.
hij woont in dieppenheim in de achterhoek.
als je zijn adres wilt hebbne stuur me dan maar een PB.

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:07

Rijtuigbouw M van Aars heeft ook hele betaalbare wagens staan.
www.stadtwijck.nl
Ik heb daar mijn 2wieler gekocht en SarahLou heeft ook een 2wieler en een 4wieler die bij hem vandaan komen.

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:54

bij www.fhkool.nl heb je verschillende soorten karren recreatie en wedstrijdwagen