Wat waren jullie kwijt aan het koetsiersbewijs. IK heb me nu opgegeven. Kosten 275 euro. De cursus omvat 5 theorielessen en 10 praktijklessen. Prijs is incl. gebruik manegepaard. Ik vind dit eigenlijk best wel veel geld. Maar voor het koetsiersbewijs heb je er dus wel lessen bij. Ik heb wel eens gemend, maar nooit echt veel, dus wat les is dan niet weg. Is dit een vrij gangbare prijs?
(Voor het ruiterbewijs was ik in 2000 of 2001 65 gulden kwijt, dit was het examengeld, extra lessen e.d. heb ik toen niet gehad. Ik weet dat je dit eigenlijk niet kunt vergelijken, maar in je achterhoofd doe je het wel)
het hangt er ook wel een beetje vanaf waar je het doet, of je met eigen paard rijd of met een manege paard bijv, en met koetsen net zo. vergeet ook niet de benzine kosten ed, die komen er ook nog bij.
bij elkaar is het dus niet goedkoop nee, vraag jezelf altijd af of het het waard is en wat je ermee wil doen. kan het overwegen nog weleens waard zijn.
verder vind ik het goed dat je een cursus gaat doen
Wij organisren momenteel ook het koetsiersbewijs. Kosten 300 euro (eigen paard, wagen van ons) 4 theorie en 8 praktijklessen. Kosten die wij eraan hebben hebben zijn ook niet misselijk: - instrukteur 900 euro - manegehuur: 750 euro - consumpties - verzekering - examengeld 75 euro pp - enz
Ik heb toendertijd rond de 300 gulden betaald, is al weer een jaar of 10 geleden denk ik. Ik was een van de eersten, het fenomeen koetsiersbewijs was toen nog totaal onbekend. Nu begonnen ze laatst op onze vereniging weer een cursus, nu lag de prijs rond de 250-300 euro, precies weet ik het niet meer.
ik begin in januari ook met het koetsiersbewijs. Ik betaal 285.- euro voor 8 theorie en 8 praktijklessen. Dit is incl. het boek.
Ik rij niet met een eigen aanspanning maar met een leenpaard. Gewoon om dat het laden de koetsmeeslepen enzo veel te tijd en werk is. ik heb er wel super veel zin in! oh en ik krijg een mentoestel erbij..
Ik vergat even te quoten. Maar ik sta op manege lies beuker te almere. Het is een super goede manege en ze hebben daar goede instructie. Als je meer lessen nodig hebt dan de standaard, maken ze gewoon meer tijd voor je vrij. Ze zijn er voor jou om jouw te laten slagen op het examen. gr. nance
Ik heb het gehaald voor 99 euro en daarnaast mijn examen kosten van 65 euro. Ik heb het in de herfstvakantie gehaald bij het PTC+ Oenkerk, via school werd dit georganiseerd. En wat ik begrepen heb, is dat school de les kosten betaald. En die 99 euro was voor 5 dagen intern daar. We hadden elke ochtend en middag les.