[AR] [VD] de spaanse pas.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annet155

[VD] de spaanse pas.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 10:31

nou het zit dus zo. Ik ben gisteren begonnen met het aanleren van VD bij mijn pony. Ze is erg enthousiast en ze luistert goed. De basis oefeningen zitten er goed in. (dat zaten ze al) en ik begon dus met de spaanse pas met behulp van de uitleg van stal pink horizon. Een erg duidelijk uitleg! Als ik nu pas zeg en met me had in die "knie holte" tik doet ze haar been omhoog en doet ze best netjes een spaanse pas maar dan vind zij het blijkbaar nodig om gelijk daarachteraan te schrapen met haar been hoe kan ik haar dit afleren?

groetjes annet

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:51

Ik zou haar met het been leren targetten, dus dat ze met haar been iets aanraakt. Het makkelijkste is in dat geval de zweep. Door haar dat te leren kan je daarna haar belonen door het been langer tegen de zweep aan te houden. Mocht ze nog blijven schapen na het omhoog houden dan zou ik met een duidelijk nee aangegeven dat dat niet de bedoeling is.

annet155

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 21:16

ok bedankt maar hoe leer ik haar aan dat ze de zweep aan moet blijven raken?

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 06:29

Ik heb het afgeleerd door het te negeren,.... Hij kreeg alleen maar een beloning zodra hij het goed deed. Dit had hij erg snel door moet ik zeggen... Hij deed het in het begin nie terg netjes maar daar kun je daarna aan werken...