Tip: centered riding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Tip: centered riding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 12:30

Ik was vanmorgen even bij de slegte, en daar zag ik het boek centered riding 2 van sally swift staan voor 9,99, geen geld lijkt me zo.

Ook hadden ze nog een boek over clickertraining voor 4,99, wat bij de gewone boekenzaak er tegenover 17,50 kost....

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:32

ja ik ben centered riding 2 al vaker tegen gekomen... maar ik ben nog steeds opzoek naar nummer 1

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:00

wat is de slegte?
hebben

jacomijn1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:02

Ontzettend bedankt voor de tip!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 22:43

gentille schreef:
wat is de slegte?
hebben

Een tweede hands boeken winkel, die ook boeken verkoopt uit restpartijen enzo, voor leuke prijzen. Vestigingen staan wel op www.deslegte.nl

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:37

Ja die ga ik dus even halen. Thanks voor de tip.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:13

Ik heb het boek vandaag gekocht. Ik zag Trickonometry (2e hands) ook voor minder dan de helft staa. Werken aan de hand van Richard Hinrich ligt bij de Slegte nu voor 5,50. Ik heb er, toen hij net uit was, 22,50 voor betaald!

Edit: CR deel 1 heb ik tweedehands gekocht. Kijk eens op Marktplaats, zou ik zeggen.

R_MW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:42

CR2 vond ik een geweldig boek! Nog beter dan deel 1! Als je deel 2 hebt, is deel 1 niet echt meer noodzakelijk om te lezen (vind ik). Deel 2 is eigenlijk een vernieuwde en uitgebreidere versie van deel 1.

Ik heb deel 1 in het nl op de kop weten te tikken via www.boekwinkeltjes.nl. Succes!

Huertecilla

Re: Tip: centered riding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:03

Wie legt mij dé verschillen uit tussen Sally Swift, Mary Wanless, Linda TT-Jones en Heather Moffett?? Mbt hun rijstijl/zit dan.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:18

Waarom wil je dé verschillen m.b.t. rijstijl en zit HC? Want voor zover ik uit mijn hoofd even kan reageren is het vooral hun benadering die verschilt.
En voor zover ik weet kun je zelf heel goed lezen trouwens?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:17

Beetje nare reactie zeg; eerst gelijk vragen waarom en daarbij opmerken dat ik dat zelf wel kan lezen. Lekker positief.

Heb inderdaad de betreffende methodes gelezen en ik kan geen duidelijke, concrete verschillen vinden anders dan het verhaal er omheen. Ik kijk echter vanuit míjn ervaring, dus wellicht ziet een ander vanuit een andere hoek wél verschil.
Ik was met name erg verbaasd dat TT-Jones ook hetzelfde propageert al begrijp ik inmiddels wel waar dat vandaan komt.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:48

Nou was niet naar bedoeld HC. Ik weet dat jij alles leest wat los en vast zit. Dus vandaar dat ik je vraag niet begreep.

EbbyT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:34

En ook bij de slegte, zij het in beperkte oplage:
Ride with your mind Essentials
Mary Wanless
In de Breda hadden ze enkele exemplaren, opgekocht van een boekenbeurs.
Overginds ligt/lag Verlichte rijkunst van HEather Moffet ook bij de slegte, voor 7 euro geloof ik. Niet overal, wel in groningen (niet in rotterdam en Breda).
De verschillen? Ik ben net in centered riding 2 begonnen, wat mij in ieder geval aan het pure rijden opvalt is dat heather puur naar een gedeelte kijkt (niet altijd hoor, maar vaak geloof ik) en haar stuurhulp anders is. Maar goed, veder intereseert me dat ook niet echt, ik zoek gewoon uit welke uitleg past en wat werkt bij mijn paard en mij. Toch heb ik wel het idee dat er aardig wat verschil zit tussen verlichte rijkunst en centered riding (iig, zoals ik het uit de boeken opmaak).
CR 2 vind ik echt een geweldig boek, CR1 kon ik niet echt veel mee, veel beknopter en stukken minder praktisch. Nu ik deel 2 heb zit ik zelfs te twijfelen of ik deel 1 neit zal verkopen. Ik denk niet dat je deel 1 hoeft te kopen als je deel 2 hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:54

Ik heb het boek ook, wel nieuw gekocht en in het Engels, maar goed te lezen. Mooi boek. As zondag ga ik naar een clinic van Nelleke Deen hierover.