[AR] strengogen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[AR] strengogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:23

Ik heb onlangs strengogen op mijn strengen laten zetten, veiligheidstechnisch zou dat beter zijn.

Nu gaat die schroef er konstant uit, dus die rolt zichzelf los.
Heeft iemand hier ook ervaring mee, en zoja, hoe heb jij het opgelost?

Ik kan even geen plaatje bijvoegen, zit op me werk, en we hebben een internet-nanny, dus kom niet op uploadsite...

Albert

Re: [AR] strengogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:50

Uit elkaar halen, heel goed schoon en vetvrij maken en vervolgens monteren met locktide (locktight o.i.d.) aan de schoefdraad. Beide zijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:57

Oke, locktide dus, prima, bedankt voor de tip!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:01

Of een vaste d-ring in je streng laten naaien, dat gaat mits goed gedaan, nooit meer los....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:19

harnessmaker schreef:
Of een vaste d-ring in je streng laten naaien, dat gaat mits goed gedaan, nooit meer los....

Die had ik dus aan mijn strengen, alleen werd mij verteld dat deze het leer sneller doet slijten, doordat dat deel dus konstant beweegt in het leer en dus slijtage in de hand werkt.
Zodoende strengogen erin laten zetten, die dmv een cilinder, waar de schroef inzit ( die dus nu loslaat), dus het leer 'met rust laat'.
Heel veilig allemaal... in theorie blijkt, want wat het klopt natuurlijk niet dat het zomaar loslaat. Maar ik heb het al met 'lock-tide' behandeld, en ws laat het nu noooit meer los ( ).

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:45

Loctite is het merk, kunnen heel veel toepassingen hebben, zowel verlijmen als smeren...