En zou het mogelijk zijn om 2 1-paardstuigen te gebruiken bij een dubbelspan met eventueel extraas die je nodig hebt bij een dubbelspan????
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb neergezet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

laura2span schreef:- Bij een enkelspantuig loopt de riem waar de lichtogen aan hangen door het schoftje heen, een dubbelspantuig heeft 2 losse riempjes op die plaats. (je kan trouwens ook rijden zonder dat die riem doorloopt, dat gebeurd bij combinatietuigen, maar het hoort een doorlopende riem te zijn)
dus ik heb het boek ook maar weer eens opgezocht. We hebben beide gelijk
stalechwel schreef:ook als je lamoen van voren dichte ogen heeft moet je brancardbeugels gebruiken.
napie schreef:[
Moet niet, maar kan niet anders. Ik vind brancardbeugels niks. Geen goeie ervaringen mee.
[/quote]
Maar het komt toch op hetzelfde neer, want als je een vaste riem hebt (en die moet je wel hebben bij een 4-wieler) kun je hem ombouwen voor tweespan. Heb op stal nog gekeken, daar hebben we ook een paar schoftjes liggen met vaste riem en lichtogen, die zitten met een gesp aan de vaste riem, kunnen we er zo van af halen. Voor een 2-span gareeltuig zijn ze dan in ieder geval te gebruiken, weet niet meer hoe de optoming precies zit voor een 2-span borsttuig.
Ik heb niet eens 2 paarden dus kan het niet eens proberen maar ik vroeg me het gewoon af hoe dat in elkaar zat.