[AR] [LO] Paard keert kont weg en gaat staken.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poenarie

[LO] Paard keert kont weg en gaat staken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 09:37

Hay,

Mijn verzorgtinker is heel vervelend met longeren als ze het zat word.
Ze gaat dan met dr hoofd naar het midden staan en dr kont wegkeren.
Dan wil je dr weer goed doen, maar dan blijft ze maar draaien.
Met zijn tweeën gaat het goed, want dan helpen we dr dmv haar de goeie weg op te sturen, maar dan heeft ze 2 passen gelopen en dan zijn we weer terug bij af.
Een tik geven werkt niet, want dat negeert ze.
Ze doet net alsof ze het niet snapt, terwijl ze het harstikke goed kan!
Stap en draf doen we alleen nog maar aan de longe, galop nog niet.

Wie kan mij helpen? Want weet het even niet meer en wil niet het longeren voor dr verpesten.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 09:39

dubbele longe :D

loveSaros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 09:41

MIjn paardje doet dat ook soms.. om me uit te dagen, wat tegen mij gezegt is dat je op de hoogte van zijn achterhand moet blijven, goed opletten, als hij om gaat draaien meedraaien. En als je een zweep hebt, hem ermee duideijk maken dat hij door moet gaan. Bij mijn pony hielp het wel, geen idee of het ook een goede manier is voor jou pony.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 09:48

loveSaros; bedankt, maar ik denk niet dat het bij haar gaat werken.
Ze negeert de zweep namelijk, heb dr al elke keer als ik dacht dat ze naar binnen ging vallen, door laten gaan, maar dan toch gaat ze staken.

Kiwiko; het probleem, ik heb geen longeersingel meer .

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 09:51

wat ik altijd doe als het paard met het hoofd naar binnen wil is even wijzen met de zweep naar het hoofd de wat stommere doe ik soms wel eens een klein tikkie geven, maar dat is nogal onorthodox en moet je wel een heel goed gevoel met de zweep hebben EN voor timing

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 10:00

KiWiKo schreef:
wat ik altijd doe als het paard met het hoofd naar binnen wil is even wijzen met de zweep naar het hoofd de wat stommere doe ik soms wel eens een klein tikkie geven, maar dat is nogal onorthodox en moet je wel een heel goed gevoel met de zweep hebben EN voor timing

Haha; ja was het maar zo makkelijk .
Ze is gewoon zo vreselijk eigenwijs en dom, ze weet dat ze daar een lel mee kan krijgen, maar het interesseerd haar niet.
Ze gooit gewoon dr hoofd omhoog en gaat arrogant kijken, maar ik ga het proberen met dubbele longe. Koop ik wel een longeersingel .

Appie

Re: [LO] Paard keert kont weg en gaat staken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:39

Waarschijnlijk is ze helemaal niet dom, maar juist heel slim door precies op jouw lichaamshouding te reageren.
Dan kan je met een dubbele longe, zweep of wat voor ander hulpmiddel dan ook gaan werken, maar als je houding niet goed is, dan blijft het probleem hetzelfde.

Brendageene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:46

die van mij doet precies hetzelfde
Alleen die gaat ook nog eens achteruit lopen dus dan kan je helemaal niks meer :S Idd goed opsluiten en eigenlijk de kans niet geven, als het gebeurd ben je al te laat. Ik heb bij mijn paard ook een dubbele longe geprobeerd maar dat werkt niet want hij loopt gewoon door de longe heen die achter zijn kont zit, getrek in zn mond of een tik interesseren hem helemaal niks.
Dus opsluiten en goed op je eigen houding letten. Wat ik doe als hij het toch voor elkaar krijgt is dat ik direct mijzelf heel groot maak en hem flink achteruit zet (dat is voor hem op zn donder geven, werkt 100 x beter dan een mep) Vervolgens trek ik hem eigenlijk naar voren (ik longeer met een kaptoom, en dat naar voren trekken moet je ze wel leren, de meeste paarden gaan dan nog meer in staking ) Maar goed bij mijn paard werkt dat wel in 9 van de 10 gevallen, als hij dan weer langs mij loopt hou ik gelijk de zweep weer achter zijn kont en loopt hij weer door.

Voor je houding: zorg dat je achter de schouder blijft, dat je niet hele cirkels meeloopt met je paard en dat je zweep goed op het paard zijn kont is gericht en ook de zweep niet op de grond laten meeslepen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:07

Ik had het zelfde probleem. Heb nu ook een dubbele longe, en hij doet t niet meer

Toch t proberen waard!

Sily

Re: [LO] Paard keert kont weg en gaat staken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:39

Hahahaha er staat een heel lief tinkertje in mijn profiel die hetzelfde deed, of iig poging tot want na de eerste keer longeren heeft hij de kans niet meer gehad.

Zorg dat je er op tijd bij bent, je weet dat ze het doet, wees er op voorbereid en zorg dat als zij gedraaid staat jij haar al 3 stappen voor bent zodat je dus gewoon de longeercircel verplaatst hebt.
Roep dan even boos hup (werkt bij mij beter dan de zweep) maak jezelf een beetje stoer en dan zal ze het spelletje al snel zat zijn.

Enige pre die je echt nodig hebt is sneller en slimmer te zijn dan haar.

Succes.