meningen over dit dekje onder boomloos zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

meningen over dit dekje onder boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 22:40

Ik heb op www.paardenshop.nl een dekje gevonden die ook ruggengraad vrijheid bied. ze hebben een losse pad en een compleet dekje. het complete dekje kost 39,95 en spreekt mij wel aan voor die prijs. Nu twijfel ik of dit dekje wel geschikt is voor onder een boomloos zadel ondanks dat het ruggengraadvrijheid bied.
wat vinden jullie?
foto los beschermkussen
Afbeelding
omschrijving op de site:

beschermkussen
Het beschermingskussen kan makkelijk onder het zadel gelegd worden. Eenvoudig met riemen aan het zadel vast te maken. Het beschermingskussen voorkomt hoge puntbelastingen op de paarderug. Het paard wordt hiermee in de rug ontlast.

foto dekje
Afbeelding
omschrijving op de site:

zadeldek met beschermkussen

Dit beschermkussen werd speciaal ontwikkeld voor onze zadeldekjes. Door de speciale vulling wordt de puntbelasting die door het zadel ontstaat gelijkmatig verdeeld over een groter oppervlak. Bovendien vangt het beschermkussen ook schokken op. De rug van het paard wordt hierdoor aanzienlijk minder belast. Dit beschermkussen is vooral aan te raden voor jongere paarden of paarden met een gevoelige rug. Op het eerste gezicht is dit sjabrak met een beschermkussen nauwelijks te onderscheiden van een gewone sjabrak. Het onderhoud is net zo eenvoudig als bij een sjabrak zonder gelpad. U kunt het beschermkussen eruithalen om het zadeldekje te wassen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:07

Ik zou wel willen weten wat voor materiaal erin zit. Hoe dik, hoe stevig veert het , warm? etc.
Daar vind je niks over terug.

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 23:35

Antheman schreef:
Ik zou wel willen weten wat voor materiaal erin zit. Hoe dik, hoe stevig veert het , warm? etc.

ja dat wil ik ook graag allemaal weten. Je mag de spullen wel retour zenden dus misschien maar gewoon bestellen en dan even kijken hoe en wat. de pads zijn verwisselbaar dus je zou er misschien als dat past ook nog orginele inlages van barefoot in kunnen doen?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:41

kitjuh schreef:
Antheman schreef:

ja dat wil ik ook graag allemaal weten. Je mag de spullen wel retour zenden dus misschien maar gewoon bestellen en dan even kijken hoe en wat. de pads zijn verwisselbaar dus je zou er misschien als dat past ook nog orginele inlages van barefoot in kunnen doen?

Dan zou je goed de maten moeten opmeten en hun vragen of zij dat ook kunnen doen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:05

Volgens mij staat er nergens dat het ook echt ruggegraatvrijheid biedt. Ik denk dat dit gewoon een dekje is met een gelpad, maar als je het zeker wilt weten moet je eens informeren bij die winkel

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 12:34

wendytjeG schreef:
Volgens mij staat er nergens dat het ook echt ruggegraatvrijheid biedt. Ik denk dat dit gewoon een dekje is met een gelpad, maar als je het zeker wilt weten moet je eens informeren bij die winkel

dat heb ik wel even nagevraagd, de ruggengraad wordt vrijgehouden en er zit geen gelpad in. Er zit een beide zijdes vulling waardoor de ruggengraad wordt vrijgehouden als ik het goed begrepen heb

opala

Re: meningen over dit dekje onder boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:22

Dat dekje van onderste foto komt mij bekend voor. Ik heb nl. ooit zo'n dekje gekocht, van het merk HKM, voor die inlages en kan je mededelen dat ze binnen de kortste keren kapot zijn, heel kwetsbaar spul.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:45

opala schreef:
Dat dekje van onderste foto komt mij bekend voor. Ik heb nl. ooit zo'n dekje gekocht, van het merk HKM, voor die inlages en kan je mededelen dat ze binnen de kortste keren kapot zijn, heel kwetsbaar spul.

Om wát voor spul ging het dan Oop?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:32

Nog 1x want vanmiddag had ik een bericht klaar, gepost en Bokt offline . Het was een soort schuimrubber met een hele fijne struktuur, heel makkelijk indrukbaar. Misschien dat ze het inmiddels verbeterd hebben. Ik was er iig niet weg van.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:32

opala schreef:

Ik heb ze nog even een mail gestuurd. Ik kopieer hieronder even de antwoorden. Het is inderdaad hetzelfde dekje als dat van Opala.

"Het beschermkussen is van een soort schuimrubber die zich aan de vorm van de rug van het paard aanpast.
Hij is inderdaad boven de ruggengraat vrij, hier ontstaat geen druk.
Ik heb al meerdere van deze dekjes voor het boomloos rijden verkocht.
De dekjes zijn van het merk HKM.
mocht u nog vragen hebben dan hoor ik die graag.

met vriendelijke groet,
Paardenshop.nl"

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:01

Bedankt hoor!
Ongeschikt dus voor een boomloos zadel!

callippo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:25

Ik heb ook zo'n HKM dekje. De inlages zijn wanneer ze koud zijn, stevig en vormen zich naar het lichaam, net zoals dat dure memoryfoam.
Maar al bij 25 graden worden ze zachter en bij 35 graden is het gewoon slap spul (dus op de rug van je paard ook...) Als je hem net op het paard legt, lijkt het de ruggengraat vrij te houden, maar als je hem er na het rijden afhaalt is het zo slap als een vaatdoek

Ik heb toen in mijn dekje naast de schuimrubbers ook vilten inlages gemaakt, dat werkte wel beter. Het schuimrubber zorgt dan voro een soort zacht kussen en het 1cm dikke vilt zorgt dat de ruggengraat echt nog vrij blijft. Nu heb ik echter een western barefoot en daar staat dit dekje niet onder

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:16

Hallo,

Ik heb een barefootzadel met een wolpad eronder. In de winter vind ik het niet erg dat die soort wol onder je dekje zit maar in de zomer vind ik het te warm voor het paard.
Heeft er iemand een idee wat dat ik onder mijn barefootzadel als pad kan gebruiken voor in de zomer?

Groetjes,
Kat

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:21

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:30

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:04

Ik wil hem zelf ook,vond dat fleece namelijk ook te warm.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:31

Ik heb sinds kort ook een barefoot.

Maar als ik aan een gewoon dekje een hoes maak waar de inlages van de pad inpassen, kan dat dan ook? Of is dat te slap?

Gewoon even een vraagje.

Ik heb de Sympanova pad. Hij is echt heel fijn. Niet heel warm en hij schuift helemaal niet.

Katelijne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:55

Anouar15 schreef:
Ik heb sinds kort ook een barefoot.

Maar als ik aan een gewoon dekje een hoes maak waar de inlages van de pad inpassen, kan dat dan ook? Of is dat te slap?

Gewoon even een vraagje.

Ik heb de Sympanova pad. Hij is echt heel fijn. Niet heel warm en hij schuift helemaal niet.

Ik vermoed dat dat te slap gaan zijn om de ruggegraat vrij te houden.
Maar zo'n kenner ben ik niet. Want ik heb ook een barefoot met een standaard pad. Ben van plan om tegen de zomer een sympanova pad aan te schaffen. Is minder warm.