[AR] kandidaat menners gezocht voor opleidingsgroep

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boutje

[AR] kandidaat menners gezocht voor opleidingsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 10:16

Danny Geeraerts, instructeur menbrevet MKB wil een mencursus komen geven als we een groep van 15 kandidaat-menners bijeenkrijgen. Enkele daarvan zouden al een beleerd paard (heb ik) en een koets (heb ik niet) moeten hebben.
Hierbij dus een oproep: wie wil leren mennen in de wijde buurt van Hasselt? Jullie mogen me mailen, ik breng jullie op de hoogte als we met voldoende mensen zijn.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:40

Dit gaat om de cursus koetsiersbewijs of iets anders?
Enkel, twee of meerspan??

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 16:54

cursus koetsiersbewijs, enkelspan

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: kandidaat menners gezocht voor opleidingsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:42

Hasselt Belgie of Hasselt Nederland?

A10

Re: [AR] kandidaat menners gezocht voor opleidingsgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:14

menbrevet is een typisch Vlaamse uitdrukking, België denk ik dus

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:55

Als het Hasselt is in Belgie en het is betaalbaar wil ik me wel opgeven. ik heb een koets (marathonwagentje) maar geen paard. Dat zou al mooi uitkomen ik de koets jij het paard
ik hoor graag wat meer info van je.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:59

Inderdaad, heb andere posts van TS bekeken, het is Belgie.

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:02

Wel dan ben ik zeker geintreseerd ik heb net vorige maand een koets gekocht en was nu aan het uitkijken naar een menopleiding. nu ben ik wel nog heel erg benieuwd over de kostprijs.

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 12:41

Even weg geweest, sorry voor de latere reactie.
Hasselt België inderdaad.
Kostprijs hangt af van met hoe veel we zijn en de locatie. Meninstructeur zelf en dan eventueel huren rijbaan, ...
Quinzy, is inderdaad leuk, ik het paard en jij de koets .
Ik wacht even af hoeveel kandidaten er zijn, zouden er rond de 15 moeten worden.
Ben ook aan het informeren wat het privee kost als we met minder zijn, maar daar heb ik nog geen instructeur voor gevodnen. Ik houd jullie op de hoogte!

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:50

Nog goed nieuws. Ik heb nog 2 mensen die hier al zeker mee willen doen. Dus dan zijn we al met 3 uit het Genkse. Ik hoop dat je snel achter wat prijzen kunt komen. Ik heb zelf ook al wat gevonden op internet en vind prijzen van 250 euro 300euro maar ook tot 450 euro das wel wat veel dacht ik. Maar ik hoor het dus graag van je als je meer weet. Van materiaal hebben wij 2 tuigen en een wagen.

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:01

Ik zie maandag nog wat mensen die misschien mee willen doen, ik laat het weten als ik zeker ben.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:06

ligt hasselt ver van roeselare?
is dit de bedoeling om een keer zon cursus, of meerdere lessen na elkaar?
Voor een keer vind ik mss wel vervoer, maar voor meerdere keren waarschijnlijk niet.
voor de rest heb ik een paard dat kan stappen draven en galoperen, en een koets.
kostprijs wil ik ook wel op voorhand weten...

edit: is het de bedoeling dta iedereen een "eigen" paard heeft, of moeten er bv 2-3 paarden zijn, en dat iedereen dan afwisselt?
als ik met eigen paard kom wil ik nl niet dat iemand anders er mee ment, ze is nogal eigenzinnig, en kan raar uit de hoek komen.
ik kan trouwens al wat mennen, maar heb geen bewijs.

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 11:27

Hasselt ligt in Limburg, Roeselare is zo'n 200 km verder schat ik.
Enkele paarden met koets en afwisselend mennen onder begeleiding.
Ik laat ook niet iedereen "knoeien" met mijn paarden hoor, maar les onder begeleiding waar ik zelf bij ben...
Bovendien vind ik het soms leerzaam te zien hoe mijn paard reageert met iemand anders, of ik bepaalde reacties herken en ze dus eigen aan mijn paard zijn of juist niet en ze persoonsgebodnen zijn, hierdoor worden soms dingen duidelijk over je eigen rijden en omgaan, soms positief en soms juist niet. En een te eenkennig paard is ook niet handig, stel dat je ziek wordt of op reis gaat en iemand anders er voor moet zorgen.. maar dat is een ander verhaal.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:26

Citaat:
is dit de bedoeling om een keer zon cursus, of meerdere lessen na elkaar?

Meerdere lessen na elkaar en dan op het einden een theorie en een praktijk examen. Zo is het meestal toch.

liesbet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:00

'k zal even uitleggen hoe het bij ons gegaan is (ook les gehad van Danny, in Schaffen), 15 lessen: 10 theorielessen, waaronder algemene kennis van het paard (handboek was bij ons "een paard kennen en mennen") daarnaast oefenen aan het mentoestel (Achenbach) daarna 5 lessen praktijk.
Wij oefenden (13 cursisten) met 5 spannen, in het begin in de wei en dan later op de weg. Danny of één van zijn helpers zat dan bij op de wagen om bij te sturen.

Ik heb voor de lessen 250 euro betaald. Wij moesten wel niets betalen voor de accomodatie.

Als laatste theorie en praktijkexamen (door de goede voorbereiding was er maar 1 iemand niet geslaagd) in de prijs in begrepen.

Groeten,
Liesbet

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:00

mmm, helaas is 200 km ietsje te ver weg...

over het met andere personen met men paard bezig zijn:
het is niet men eigenpaar, maar bijrijdpaard.
ik en haar door en door, de eigenaar ook, en mijn lesgever kan er ook weg mee
enkel deze mensen vertrouw ik, ze heeft ale enkele keren een ongeluk gehad met de koets, en ze is soms wel erg fit ervoor, en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er iemand mee verongelukt.

Maargoed, ik kan toch nie meedoen