[AR] Zo raar....koetsiersbewijs

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shirlemiep

[AR] Zo raar....koetsiersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 22:06

Ik ging vanochtend heel dapper eens rond bellen om aan info te komen om een cursus voor het koetsiersbewijs te gaan volgen.Ik heb 2 bedrijven gebeld(ik noem geen namen)en ze vonden allebei dat ik beter Privèles kon nemen dan een cursus omdat.....Ik toch niet verder zou willen gaan in de toekomst omdat ik een chronisch hoefbevangen pony heb en die voor een wagentje wil hebben.(alleen heel rustig stappen en klein stukje draf op zachte bodem,en een licht wagentje)Nah ja,ik viel zowat van me stoel,ze willen me dus geen cursus aan bieden.Die cursus kost ruim 450 euro en dat heb ik er graag voor over,maar ik weet nu effe niet meer wat ik zal doen.....Ik woon in midden NL,en er zijn niet zoveel adressen voor het koetsierbewijs.
Laatst bijgewerkt door Siempie op 08-11-05 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:24

Waar woon je precies?
misschien kan ik je wel aan wat adressen helpen.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:33

Op http://www.mensport.nl staat een lijst met adressen.
Ik betaalde vorig jaar 300 euro dus dan betaal je te veel.

De cursus koetsiers bewijs geeft veel nuttige informatie zodat je veilig over straat kan, iets wat je bij privé les niet leert.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:48

Onze menvereniging organiseerd aankomende januari weer een cursus koetsiersbewijs. Het is wel in Appelscha (ik weet niet waar je woont)

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 08:32

Ik woon in de buurt van Arnhem/Ede

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:43

Bij ons vlakbij is een rijvereniging die gata binnenkort weer beginnen met cursussen voor het koetsiersbewijs.
Dat is in nieuwegein bij de rijnruiters.

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:14

@laura2span, cursussen worden voor verschillende prijzen aangeboden he. Met of zonder eigen pony kan erg schelen..

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:27

Ik denk dat ze je gewoon eerlijk advies hebben gegeven! De bedoeling van het koetsiersbewijs is om menners op te leiden voor het rijden in het verkeer, dus vlot doorrijden op de verharde weg. Jij geeft aan dat je alleen heel rustig op een zachte bodem kunt gaan rijden. Das volgens mij dus per definitie niet op de weg!

Volgens mij bedoelen ze dat je na een paar privé-lessen jezelf voldoende kunt redden met aanspannen enzo, zodat je in de bak of op het land kunt rijden. Das vast goedkoper dan een cursus koetsiersbewijs...... Dus eigenlijk een heel goed en eerlijk advies van deze bedrijven! En als jij echt een cursus koetsiersbewijs wilt doen dan zullen je vast niet weigeren.

Boxer11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:52

Heb je al gebeld naar onder de Kastanje? Ik heb daar ook goede verhalen over gehoord

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 11:28

Arretje schreef:
Ik denk dat ze je gewoon eerlijk advies hebben gegeven! De bedoeling van het koetsiersbewijs is om menners op te leiden voor het rijden in het verkeer, dus vlot doorrijden op de verharde weg. Jij geeft aan dat je alleen heel rustig op een zachte bodem kunt gaan rijden. Das volgens mij dus per definitie niet op de weg!

Volgens mij bedoelen ze dat je na een paar privé-lessen jezelf voldoende kunt redden met aanspannen enzo, zodat je in de bak of op het land kunt rijden. Das vast goedkoper dan een cursus koetsiersbewijs...... Dus eigenlijk een heel goed en eerlijk advies van deze bedrijven! En als jij echt een cursus koetsiersbewijs wilt doen dan zullen je vast niet weigeren.

Ik kom zeker wel op de weg,alleen is het maar 500meter tot aan het bos(zandpaden).Ik moet een drukke 80 kilometer weg oversteken.Ik heb wel een beetje hulp(niet erg veel maar toch...)van iemand bij ons op stal die al jaren ment.

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 11:29

Boxer11 schreef:
Heb je al gebeld naar onder de Kastanje? Ik heb daar ook goede verhalen over gehoord

Ja het was juist bij de Kastanje dat ze dit zeiden.

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:37

Ik vind het geen raar verhaal hoor, kan me voorstellen dat je als eerlijk bedrijf dan zegt dat je daar niet een cursus koetsiersbewijs hoeft te volgen.....

linlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:13

ze zeggen toch ook niet dat je niet mag?
Alleen advies, dat je het niet perse hoeft te halen. Ik vind dat wel netjes, ik bedoel als jij zegt ik wil gewoon die cursus dan weigert niemand jou, het is jou zaak wat je ermee doet.
Je kan net zo goed je koetsiersbewijs halen en nooit meer gaan mennen, dat maakt hun ook niet uit.
Maar ik vind het advies wel netjes, zo van je kan het ook met een paar prive lessen.
Maar ja de keus is aan jou, als jij liever je koetsiersbewijs wilt halen, dan doe je dat toch gewoon!

angeldevil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:17

Probeer te infomeren bij PTC+ oenkerk (oentjerk) daar heb ik mijn koetsierbewijs gehaald in 4 dagen...

sterkte met je pony en hoop dat je wat ken vinden

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:34

ik 250 euro geloof ik

muildier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:25

ben zelf ook heel erg benieuwd aangezien ik in veenendaal woon en ook mijn koetsiersbewijs wil halen.

Bij het PTC+ in Barneveld is het geloof ik €415 met paard van hun.

http://www.onderdekastanje.nl/paardenac ... en/prijzen
Hier staan ze van onder de kastanje.

Iemand nog tips omgeving Veenendaal?

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:20

het is idd een advies, je hoeft je er natuurlijk niet aan te houden, als je graag een cursus doet, kom gezellig langs

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:54

Ik denk dat het meer om een andere reden is dat ze je dit aanraden. Voor je koetsiersbewijs moet je veel en lang over de verharde weg rijden (verkeer) en aangezin jouw paardje dat niet kan/mag is het niet raadzaam om aan een cursus mee te doen.
Dus niet zozeer negatief bedoeld van hun maar voor het behoud van je paard.

En met priveles of hulp kom je ook al een heel eind hoor daar heb je geen dure cursus voor nodig. Onze instructeur gaat met ons ook gewoon de weg op als het straks weer langer licht is om ons en vooral poownie wat beter te kunnen begeleiden in het verkeer (ze is wel verkeersmak maar door die oogkleppen is ze toch schrikkeriger merken we).

Succes!

Shirlemiep

Re: [AR] Zo raar....koetsiersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:09

We hebben inmiddels hulp van een ervaren man bij ons op stal,hij gaat ons helpen bij het inspannen.We zijn nu al behoorlijk ver,onze pony sleept nu de band al erg ontspannen en ik loop er dan achter.Ze heeft dan het gehele tuig om en luistert goed naar mijn stem en hulpen.Ik heb 2 weken geleden een traingskarretje gekocht,lekker licht voor 2 personen en ik heb er ongelovelijke zin in.Alles gaat tot nu toe best goed en ik ben dan ook super trots op mijn Shirley!Ook qua gezondheid gaat het helemaal toppie.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:17

Ohh dus ze staat er nog niet eens voor????

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 08:56

Nee moet dat dan?Ik vond het handiger om eerst ZELF een cursus te volgen en DAN pas met eigen pony aan de gang te gaan.

haflinger4me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:02

Mocht je alsnog belangstelling hebben voor een cursus , in Nijkerk en Voorthuizen worden deze ook gegeven. In nijkerk(manege Kraaij) ook zonder eigen pony. Kan ik je aanraden.

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 18:32

OK bedankt voor de tip!

haflinger4me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:10

Een bericht voor shirlemiep . ik zei nijkerk maar bedoelde nijkerkerveen. In nijkerk kan het ook maar dan moet je je eigen paard meenemen en als ik je goed begrijp is ze daar nog niet klaar voor?
Een goede cursus is het halve werk.je krijgt in de lessen veel inzicht en ervaring. Ik heb er veel aan gehad.

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 08:33

OK Nijkerkerveen weet ik ook wel te vinden.Bedankt!