[AR] [VD] Ontspannen???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

[VD] Ontspannen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 18:15

Ik ben sinds enkele weken bezig met VD. Mijn paard (9 jarige ruin) heeft de basis al aardig onder de knie en ik ben nu aan het proberen hem een buiging te laten maken. Dit gaat al vooruit maar iedere keer als we met VD bezig zijn laat hij alles hangen...
Hebben hier meer VD'ers last van?? En moet je er iets tegen doen of gewoon zo laten? Ik vind het namelijk niet zo een charmant gezicht dat er constant iets tegen zijn buik loopt te klapperen.....

(En dan lopen er bij ons nog eens 100 ukken rond die allemaal ieeeuws en aaahs beginnen te roepen en dan is mijn consentratie weg.)

Ik weet trouwens niet of deze vraag al eens eerder is gesteld maar de combinatie van mij en de zoekoptie gaan echt niet samen. Kom altijd op 0 resultaten uit :S

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 19:08

niemand??

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:42

Ik doe zelf niet aan vrijheidsdressuur, maar ik snap het probleem hiervan niet zo. Zo te zien is het paard hardstikke ontspannen, en daar is toch niets mis mee? Dat is juist een doel van vrijheidsdressuur. Het ziet er misschien niet zo charmant, dat weet ik.. Maar ik denk niet dat je er iets aan kunt doen.

Destiny22

Re: [VD] Ontspannen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:41

volgens mij is het juist goed hoe hij loopt dan loopt hij inderdaad ontspannen!

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 23:38

Ja ok dat dacht ik dus ook maar kreeg er bij ons allemaal van die maffe reacties op dat ik ging twijfelen.

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:27

Ik heb wel vaker gehoord dat paarden bij vd opgewonden raken of juist zo ontspannen dat ze alles laten hangen. De mijne doet het overigens (gelukkig ) niet. Volgens mij is er niet echt iets tegen te doen. Doet hij het verder ook wel ooit en hoe oud is hij? Ik weet namelijk wel dat een hengst bij ons op stal het tijdens het inrijden ook heel erg deed. Maar dat werd echt steeds minder. De laatste periode, voor hij verkocht werd, deed hij het eigenlijk nagenoeg nooit meer. Dus misschien dat het bij de jouwe ook weer minder wordt tzt.

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 11:01

Hij doet het normaal nooit! Niet met rijden of op laten lopen. Het is echt zo gauw ik begin met VD dat hij begint. Op de wei met andere paarden denkt hij soms wel eens dat hij hengst is maar verder niet eigenlijk.
Hij is 9 dus zou de pubertijd al voorbij moeten zijn....

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:30

En welke oefeningen kent hij ondertussen? Want je hebt het in je begin post over de buiging en de basis. Doet hij het al bij de basis of pas als je met de oefeningen begint?

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 15:10

Bij de stap draf en halthouden niet. Wanneer ik achterwaarts oefen doet hij het wel maar minder. Pas wanneer ik de buiging ga oefenen wordt het erger. Daarom wissel ik het ook allemaal af met tussendoor extra stappen end. Dan wordt het weer even iets minder...

Elke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:23

Ja daar heeft mijn pony tijdens het VD ook last van , dus je bent niet de enigste

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 19:59

Gelukkig hihi
En hoe reageer jij er dan op of laat je hem gewoon lekker.

Trouwens bedankt voor de hulp amable

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:52

ik heb ook een ruintje die laat dat soms tijdens de vd ook hangen maar dat heeft hij tijdens het rijden ook soms

Elke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:02

Ik reageer er eigenlijk niet op. IK zou ook geen motieven weten om hem daarvoor te straffen ofzo. Ik laat hem gewoon lekker zijn gang zijn als we er toch beide geen last van hebben

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:37

ik heb er ook 'last' van. soms wat vervelend als je net foto's wilt gaan maken. maar goed, ik zie het maar als een makkelijke kans om zn leuter ook ff schoon te maken

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 13:01

Haha dat is ook weer zo....