[AR] [LO]longeren..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

[LO]longeren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 22:01

hallo,

ik wil mijn pony met longeren meer aan het werk zetten. hoe kan ik dat het beste doen.
ik heb liever geen bijzet teugels want naar mijn idee gaan ze er te snel achter lopen.

hebben jullie nog een mooie constructie (die niet altijd duur is ) die niet te moeilijk is.

owja ik had ook nog een vraag als ik mijn pony nagevelijk rij dan buigt hij wel af in de kaak maar komt hij er net niet helemaal door, wat kan ik daar het beste aan doen om toch door dat moeilijke punt te komen
(ik heb al gekeken bij andere topic's over nagevelijk) maar daar staat niet preccies wat ik bedoel
(ik krijg wel les, maar wou weten hoe jullie dat zouden oplossen)

alvast bedankt

groetjes Marleen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:40

je kunt zijn benen eens lekker aan het werk zetten door je pony tijdens het longeren lekker los te werken d.m.v. balken draven... ik zelf heb mn paard weleens getraint met een strotoutje, dat hj niet tever met zijn hoofd omhoog kan komen, maar ook niet zo strak dat ze aan de teugel gaat lopen... laat haar goede overgangen maken met een strotouw en ze gaat vanzelf wat over haar rug lopen en met haar hoofd naar beneden... de mijne heeft zelfs nu nog de neiging om zonder longeersingel of touwen en bijzetteugels nog zelf eens een rondje aan de teugel te lopen,... maar mijn paardje is soms een beetje maf

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:06

Ik vindt toch een pessoateugel heel goed.Ze komen er lekker los en gaan een stuk beter door hun lijf van lopen.Anders toch idd balken lopen.
Maarja je kan je paard niet `´echt´´ aan het werk zetten Zonder bijzet.Het hoeft echt niet strak te zitten.Al zit het iets te los.Ze gaan er meer door ontspannen.

Je kan je paard wel longeren zonder bijzet.Maar eigenlijk geef je ze gewoon beweging ,en zet je ze niet aan het werk.

Maar dat is mij mening.
Laatst bijgewerkt door sharonaollie op 07-11-05 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:07

Ik verplaats het even naar UZ .

Lacuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:18

Ik ben van mening dat je je paard zeker wel aan het werk kunt zetten zonder hulpmiddelen. Door zelf te spelen met je lichaamshouding en door dus de paardentaal te gebruiken. Je kunt hem in alle posities trainen, hij neemt de achterhand goed mee, en loopt lekker over de rug. Zonder het risico dat hij een vals krulletje gaat aannemen op de bijzet.
Mocht je dat niet kunnen of willen, kun je altijd overwegen om hem te trainen aan de pessoa teugel. Die stimuleert tenminste de achterhand nog, hoewel je ook met een pessoa dat valse krulletje kan krijgen.
Verder zou je natuurlijk kunnen overwegen om een paar lessen te nemen om te leren longeren met een dubbele longeerlijn, of leren werken aan de lange lijnen. (dat laatste is ook nog eens goed voor je eigen conditie ) Deze laatste twee gaan bij mij duidelijk voor het gebruik van welke hulpteugel dan ook.
Groetjes, Lacuna

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 03:30

Ik ben van mening dat je zonder hulpteugels je paard niet echt goed kunt laten werken.

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:07

Volgens mij kun je op Bokt genoeg 'oude' topics vinden over longeren. Er loopt er op dit moment zelfs nog een andere over. Even zoeken zou ik zeggen!