Ik wil zelf een Pessoa teugel gaan maken, maar ik kan de achtjes nergens vinden. Voor de rest kan ik aan alle materialen komen, behalve de achtjes dus. Wie van jullie weet waar ik die kan kopen?
Nee, die katrolletjes haal ik bij een zeilmakerij, want het asje moet los kunnen om er een musketon aan te doen. Ik bedoel die achtjes waarmee je kan schuiven om de maat te verstellen, waar dus door het ene kleine oogje 1 touw gaat en door het grote oogje twee touwen.
IK heb ze via een ruitersportwinkel bestelt.Deze kan ze bestellen bij de leverancier van de pessoateugel.Dus ik denk dat je bij een ruitersport winkel die deze verkoopt gewoon binnen kan lopen en vragen hiernaar.
Ja, dat is zeker verkrijgbaar, ook het elastiek wat onder het bontje zit bij de achterhand en het bontje kan je zelf maken, als je op de markt dikke pluche stof koopt. Daar kan je zelf klittenband in naaien. Een bontje voor onder het hoofdstel is ook net lang genoeg.
Het touw en elastiek kan je bij bijna alle boten- en zijlmakerijen kopen. In Leiderdorp zit Troost, die verkoopt het in ieder geval. Hij verkoopt ook katrolletjes waar je het asje uit kan halen, om er een musketon aan te maken. Het touw is daar 1,50 per meter, het elastiek 1,80 en de katrolletjes zijn 8 euro per stuk.
Thanx voor de tip van Imperial Riding!! Zal het eens bestellen dan!