Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
napie schreef:Ik had dat probleem ook. Een kleinere longeerruimte is inderdad te proberen. Wat mij goed hielp was longeren met een schoftje op en bit in. Longeerlijn vastklikken aan de binnenzijde, halverwege het schoftje en dan door de binnebit ring naar je hand. Paard goed begrenzen en aktief houden met je zweep. Paard kan zo nauwelijks van je weglopen en houd mooi stelling naar binnen. Dit heb ik geleerd van Lammert Haanstra, moet goed zijn dus.
sidneey schreef:nog bedankt voor de reacties, heb nog niets uitgeprobeerd door het slechte weer van de laatste tijd en moet het in de wei doen en dan loopt ie het helemaal verrot, maar dat met die longeer lijn door het bit. Doe je er dan oook nog bijzetteugels aan? of tussen zijn benen door (dat wou ik eigenlijk doen) want als ik alleen dat doe zonder verdere teugels oid, loopt ie nog niet nageeflijk en dat is wel de badoeling. Lizjuhh, wat jij beschrijft is echt precies hetzelfde als bij die van mij! Alleen bij helpt een paar rukken geven al niet meerHij is gewoon zooo onwijs sterk. Ik kan het nu wel aan zijn hoofd zien wanneer hij het gaat doen, ik bereidt me er dan alvast op voor, en soms hou ik hem dan maar 9 van de 10 keer niet
.