[AR] [LO] Longeren met Pessoa,Longeersingel,hulpteugel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

[LO] Longeren met Pessoa,Longeersingel,hulpteugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 19:07

Waar longeren jullie het liefste mee en wat is het verschil tussne deze dingen..

Ik ben van plan iets voor melody aan te schaffen om haar spieropbouw overal iets meer te krijgen..en haar aan de longeerlijn ook ontspanne e n laag te houden..

Dus wat raden jullie mij aan?

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:09

zelf longeer ik altijd
met de Pessoa

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:37

idem bij mij, pessoa dus

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:08

Ik longeer af en toe met de pessoa, maar meestal met een slofteugel die ik als touwtjes gebruik. Verschil met de pessoa is dat hij van achter meer geactiveerd wordt door het bontje, maar ik kan met de pessoa niet galopperen omdat ie dan onwijs gaat lopen bokken op dat ding en das niet erg goed voor de ontspanning...

MelodyT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 19:07

Maar is dat het enige verschil dat het paard van achter geactiveerd word?of zijn er nog meer verschillen?

Alle reacties over de andere longeermiddelen zijn nog steeds welkom dus al jullie ervaringen...

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:54

bij de pessoa
brengt het paard ook meer zn achterhand eronder
en het paard kan zn hoofd ook altijd naar beneden doen voor de
ontspanning

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:03

Normaal met touwtjes maar heb een pessoa gekocht omdat dat idd de achterhand meer zou activeren.

Even een vraagje daarover tussendoor: in de handleiding staat bij de laagste stand aangegeven dat dat bedoeld is voor draftraining. Dus dan is het niet de bedoeling dat je paard met die stand galoppeert?

Lacuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:12

Ik gebruik heel af en toe een pessoa, als ik merk dat hij met de gewone training zn achterhand niet voldoende meeneemt. Dan gaat hij weer even aan de pessoa.
Verder train ik hem aan de lange lijnen, en longeer ik hem soms met dubbele lijn.
Bijzets of touwtjes, of andere hulpmiddelen die alleen van voor inwerken gebruik ik niet. Daar krult mn pony zich alleen maar onder op, zonder werkelijk aan het werk te gaan. Hoe actief ik hem ook hou.
Groetjes,Lacuna

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:20

longeersingel met een hulpteugel

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:25

longeer singel en touwtjes aan de enkele longe, longeersingel aan de dubblele longe

mol

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 03:27

Ik longeer het lieft met de pessoa teugel

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 07:06

'k heb vanalles om te longeren
heb bijzetteugels die ik af en toe gebruik bij mijn draver, want van die pessoa krijgt hij het helemaal.
Dat paard is gewend om zijn achterste benen "uit te slaan" als ie loopt. die pessoa maakt hem dan alleen maar bang.
de pessoa zelf gebruik ik bij mijn BWP, is mooi gespierd en ben er echt blij van
touwtjes heb ik ook, alleen gebruik ik ze minder graag. vraag me niet af waarom

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:47

Sydney2005 schreef:
Ik longeer af en toe met de pessoa, maar meestal met een slofteugel die ik als touwtjes gebruik. Verschil met de pessoa is dat hij van achter meer geactiveerd wordt door het bontje, maar ik kan met de pessoa niet galopperen omdat ie dan onwijs gaat lopen bokken op dat ding en das niet erg goed voor de ontspanning...

Hoe maak je die sloftuigel dan vast? ben hier ook mee bezig maar heb het idee dat ik het niet helemaal goed vastmaak. Van de longeersingel door het bit en dan onder tussen de voorbenen door aan de singel vastmaken.

TisUnique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:05

WowAmigo schreef:
Normaal met touwtjes maar heb een pessoa gekocht omdat dat idd de achterhand meer zou activeren.

Even een vraagje daarover tussendoor: in de handleiding staat bij de laagste stand aangegeven dat dat bedoeld is voor draftraining. Dus dan is het niet de bedoeling dat je paard met die stand galoppeert?

hoi WowAmigo, ik heb toevallig gisteren een topic geopend omdat mijn handleiding zoek is, zou jij hem eventueel (alsjeblieft dankjewel) voor me in kunnen scannen? Ik wil je ook wel een envelop met wat postzegels sturen als je niet kan scannen om een kopietje op te sturen, maar dat kunnen we dan beter per pm afspreken.

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:36

ik longeer met longeer singel en met elke keer laat maar zeggen de touwtjes anders zo gebruikt Sunny elke week als we aan het longeren zijn weer andere spieren..

Queeniegirl1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:29

hoi de pessoa vin ik t fijnste die werkt niet alleen op de voorhand maar ook op de achterhand, mijn pony loopt er heel fijn en ontspanne op

girliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:16

Ik longeer ook met pessoa.
Daar heb ik de fijnste ervaringen mee! Het paard loopt er ook heel lekker op!
Als je er geen ervasring mee hebt. Vraag de eerste keer dan of iemand met ervaring je even helpt.
Schaam je niet.. je leert er alleen maar van
Groetjes

LittleKathy

Re: [LO] Longeren met Pessoa,Longeersingel,hulpteugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:38

pessoa! bijzetteugels doen wij niet omdat je het paard echt in een houding trekt. door de pessoa wordt de achterhand gestimuleerd en het paard geeft na. het kost wat meer dat van die rubberen dingen, maar als je iets er voor over wil hebben zou ik toch zeker hier voor gaan.

Femk3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:12

Prissiej schreef:
zelf longeer ik altijd
met de Pessoa

ik ook

Winna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:17

ik longeer altijd met touwtjes op de Lammert Haanstra manier. Dit vind ik zelf de fijnste manier van longeren. Makkelijk af te stellen en mijn paarden lopen er fijn door.