[AR] hoe kan ik mijn ander half jarige shetlander iets leren??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vlekkielover

hoe kan ik mijn ander half jarige shetlander iets leren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 21:51

hallo ik ben manon ik ben 10 jaar en ik heb een eige shetlander hij is anderhalf jaar oud het is een mini shetlander (kan er niet op rijden)weet iemand hoe je hem een kunstje kan leren ????
zo ja reageer op dit mailtje
vriedelijke groetjesss manom:P:+

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:56

nou manon er zullen wel een hoop reacties komen.
maar wat wil je hem precies leren?
je ben nu al begonnen met voetjes geven, dat is al een goede stap.
Leer hem maar naast je lopen, en te stoppen wanneer jij ook stop met lopen. Hij moet je gaan volgen zeg maar. Dit zijn gewoon de eerste paar dingentjes.

**manon (vlekkielover) is nieuw hier op bokt, weet nog niet alles goed te vinden of hoe het werkt, hou daar een beetje rekeing mee**Ze heeft vlekkie sinds augustus en het is haar eerste paardje Het is een snoepie hoor, maar daar zal ze zelf wel over schrijven.
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 31-10-05 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

vamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:58

kunstjes zou ik nog niet mee beginnen, hij is nog zo jong! wat wel fijn is als hij voetjes kan geven, en met je mee kan lopen.

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:59

hem lekker in de wei laten staan en hem wat poetsen enwt wandelen om de zoveel tijd

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:10

Mijn jaarling staat lekker op het land, de andere merries te pesten. Ze kan mee lopen, netjes stil staan, voetjes geven, lekker knuffelen en meer hoeft ze van mij nog niet te kunnen. Volgend jaar word ze laat in het seizoen gedekt, daarna gooi ik er een keer een tuigje op en mag ze een paar keer aan de LL lopen en gaat ze de winter en lente weer op rust tot het veulen er af is. Tegen die tijd is ze 3,5 en zien we wel weer verder. Dan pas gaan we meer doen(dus inrijden en betuigen).

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:53

Volgensmij heb je reacties genoeg. Omdat het ook uitgebreid te vinden is in het stikey bovenaan UZ hier een slotje