[AR] [LO] Kaptoom maatje shetland/welsh A?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[LO] Kaptoom maatje shetland/welsh A?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:59

Omdat het werken aan de lange teugel bij ons eigenlijk het beste gaat op het gewone stalhalster en dat toch niet zo heel erg daarvoor geschikt is (bevestiging van de teugels, schuift wat en neusriem kantelt steeds omhoog), ben ik op zoek naar een longeerkaptoom. Maar dan wel in maatje shetland...

Nu heb ik op www.hue-hott.de een sjieke cabezon (franse kaptoom) gezien die ze ook in een maatje kleiner hebben, maar dan wel voor ongeveer de prijs van de pony die eronder komt te staan. Dat is niet zo erg, maar ik wil graag weten of jullie misschien 'gewone' nylon of leren kaptooms hebben gevonden die shetlanders/welsh A's goed passen? De pony's waar het om gaat hebben een stokmaat van 1 meter, en een hoofdomtrekt van 90 com (van mondhoek, achter de oren langs tot mondhoek) Ik weet dat Divoza en Horselover beide een nylon kaptoom verkopen die ruim verstelbaar is, maar is die genoeg te verstellen om ook nog om het hoofd van een kleine pony te passen? Als iemand een goede gevonden heeft, dan ben ik erg benieuwd naar waar die vandaan komt, de prijs , en een foto van hoe die dan precies om het hoofd zit!

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 14:28

Ik heb een hele mooie leren kaptoom voor mijn shetten.
Hij was eigenlijk voor papa's friese veulen/jaarling maar die groeide en de kaptoom niet toen heb ik hem gekregen.
Ik gebruik dat ding zelden maar hij is wel heel mooi.
Ik zal deze week een foto maken en papa vragen waar hij hem gekocht heeft en wat het kostte.

Waarschijnlijk vlak bij jou in de buurt