Gisteren voor het eerst aan het oefenen geweest om Jorrit en Sjefke in het dubbelspan te laten lopen.
Heel spannend want Jorrit in nog hengst en Sjefke is net gecastereerd.
Eerst Jorrit aangespannen en ik ben toen met hem wat dressuurmatig gaan werken (zonder kar dus ook goed voor mijn pondjes)
Mijn coach is Sjefke toen op gaan halen en toen Jorrit hem hoorde zat hij zichzelf vreselijk op te naaien. Goede oefening voor als we straks naar de mencursus gaan want dan moet hij ook samen met andere paarden in de binnenbak.
We hebben dus zelf ook de beschikking over een kleine binnenbak en kunnen dus de hele winter oefenen.
Nadat de beide heren wat aan elkaar gewent waren zijn we naast elkaar gaan stappen. Het ging super *o/*
Jorrit probeerde nog wel een aantal keer op Sjef te beklimmen maar dat had ik heel snel door dus erg ver kwam hij niet

Oortje opzij, nekje erop, dan moet je even opletten en corrigeren.
Mijn coacht gaat nu een dubbelspanleidsel voor ponies aanschaffen en we gaan dus verder met ons tweespannetje (ongeveer 1.25 per pony)
Ik heb een heel goed gevoel overgehouden van gisteravond. We zijn er nog lang niet maar dit ging goed en dat hebben we maar weer te pakken. En dat als je bedenkt dat ik niet meer durf te rijden maar met Jorrit heel veel durf omdat ik hem vertrouw.
Dit ook dankzij mijn coach die mijn zelfvertrouwen weer heeft opgekrikt.
Ik word er bijna emotineel van

Dus volgend jaar (hopelijk) ringsteken met een tweespan (Hackney en WelshB)