hij ik wil graag m'n haflinger de jambette aanleren (uitgestrekte voorbeen)
hij tilt hem wel op maar strekt hem dus niet! wat ik al allemaal geprobeerd heb!!
wa ik doe is:
zeg "kick" trek (geleid) zijn been naar voor zeg terwijl ook de commando (kick) en beloon ik hem (terwijl ik zijn been vast hou en nogmaal kick zeg) en laat dan los....
GEEN ENKEL EFFECT ik heb al HEEEEL veel methodes geprobeerd hij tilt hem op maar zoals hij ook doet met voetjes geven!
Nee, het helpt niet als je dat een keertje doet, daar moet je echt heel veel geduld mee hebben, steeds herhalen. Maar het allerbelangrijkste is dat de basis er goed in zit, dus aan de hand de commando's ho, voorwaarts, etc. Misschien is er iemand anders die je het precies kan vertellen, ik doe zelf niet aan vrijheidsdressuur. Die van mij kan helaas spaanse pas (zonder commando) en dat ben ik hem aan het afleren..
Je kan hem het beste aanleren dat hij met zijn been de zweep aan moet raken. Dat doe je door deze eerst op nog geen centimeter afstand te houden en dan elke keer iets verder weg. Daardoor zal hij zijn been steeds hoger op gaan tillen.