[AR] [LO] 2/3 keer per week longeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy_

[LO] 2/3 keer per week longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 18:47

Hoi,

Ik longeer mijn verzorgpaard nu meestal 5 á 10 minuutjes voor het rijden, ik merk echt dat ze dan beter loopt. Maar ik vroeg me af, is dit wel een goed idee? Want ik kan me voorstellen dat het dan saai wordt voor het paard, en dit wil ik natuurlijk niet! Máár ze gaat er wel lekkerder door lopen, dus ik weet niet of ik het zal blijven doen of niet. Wat vinden jullie? (En líjkt het nou maar zo dat ze beter loopt, of zou dit gewoon kunnen? )

Daantje

Re: [LO] 2/3 keer per week longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:08

ik heb gehoord dat je dat beter niet kunt doen voor de spieren ofzoiets mar dat weet ik niet helemaal zeker

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 12:12

Bedankt voor je reactie. Daar was ik zelf niet echt bang voor, omdat er ook mensen zijn die hun paard minimaal 3 keer per week een halfuur longeren (Bijvoorbeeld een jong paard, of een paard met een blessure), en ik het niet meer dan 10 minuutjes doe, en dan alleen stap en draf. Verder nog reacties?

femkje_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:40

voor een paard is het idd wel goed om hem even los te werken aan de longe. Deed ik zelf ook veel met mijn oude paardje, was wat stijf en zo liep ie in de les gelijk wat beter.

Sommige zeggen wel dat je een paard dan, doordat je hem elke keer longeerd voor het rijden niet meer normaal op kunt stappen zonder vooraf gelongeerd te hebben. Maar ben het er zelf niet mee eens.

Ik zou lekker doorgaan met longeren, als hij er beter bij loopt. Tevens kun je wat longeren met balkjes als afwisseling...
Succes!!!

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 17:19

Ok, bedankt! Ik ben het ook niet van plan áltijd te doen natuurlijk, maar voorlopig gewoon even. Ik ben het er ook niet mee eens dat je er dan nooit meer normaal op kunt stappen, dat zal in ieder geval bij dit paard nogal mee vallen.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:54

ik persoonlijk zou het niet doen
iedereen hamert erop dat je eerst 10 minuten moet instappen
maar dan trekken ze wel het paard uit de stal
laten ze eerst 10 minuten draven aan de longe, en kruipen er dan op en laten ze instappen
lijkt me niet echt prettig voor de spieren

pas op, ik heb geen problemen mt longeren voor het rijden, maar zorg er dan voordat ze eerst een paar minuten stappen voor ze moeten draven/galoperen

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 17:17

Bedankt voor je advies. Ik stap wel gewoon eerst in, dit ben ik gewend met rijden, dus doe ik met longeren ook.