weet niet of dit hier hoort maar heb op bokt/marktplaats of in elk geval op internet meerdere keren uitrijdekens geziend die speciaal waren gemaakt waren voor het mennen... toen was ik ze niet nodig (midden in de zomer) maar tegenwoordig bne ik dus wel 1 nodig (warmte/regen enzo). dus hierbij de vraag:
Wie weet waar ik een uitrijdeken voor het mennen kan vinden (liefst met internetsite).
Ik heb hem laten maken door iemand van Bokt. Zoiezo omdat ze er niet in het klein zijn (heb een a pony) en omdat het orgineel zonder klittenband is (toen althans) voor het schoftje en dan zit je altijd te klote met de leidsels...
Als je intresse hebt in een foto kan ik die wel 1 sturen. Als je er ook 1 zou willen laten maken wil ik diegene wel vragen of ze dat wil doen (is eigenlijk gestopt.. ).
@Cornelie: ik moet een pony/cob hebben voro mijn pony van 1.42...
Ik zoek eignelijk eentje die warmte geeft en ook regendicht is (dus waarmee ik buiten kan rijden als t wel regent en waarmee ik beetje droog kan stappen). Heb nog op de site van Ideal gekeken maar geloof dat die alleen 2 aparte dekens hebben... ik moet eigenlijk een combi daarvan hebben (ben ik weer lastig:? )
een wollen zonder zadeluitsparing kan je prima gebruiken. Ook in een stortbui is deken nat en paard droog. Ik gebruik deze altijd ook met rijden (overheen opzadelen en voorpunten terugvouwen tussen stoten) en met longeren. Met mentuig erop kan dus ook, alleen niet te lange deken, aangezien je dan ruzie krijgt met de Culeron (staartriem)
maar de meeste uitrij-dekens zijn niet zo handig in elkaar gezet. Die hebben gaten voor je leidselgaten, maar als je hem er dus af wilt halen, moet je je leidsels loshalen.
Je moet even een foto vragen aan Pinky_Girl dat is de enige handige manier. Misschien zal je dan zelf wat moeten knutselen.
ideal heeft uitrijdekens dus ik denk dat alle winkels met ideal tuigen ook wel ideal uitrijdekens hebben.
Die heb ik ook, de waterdichte uitvoering. Ik zit er over te denken om 'm weg te doen, dus mocht iemand interesse hebben... Hij is nauwelijks gebruikt...
Ik heb er gisteren een gezien van Kavalkade, die is uitgesneden voor het tuig en kan met klittenband aan het schoftdeel worden bevestigd. Zag er netjes uit. Gezien bij Mr Ed in Maasland
ik heb er zelf een gemaakt van een oude wollen deken.Ik had namelijk een voorbeeld van de vliegen deken van fly-over.Maar een waterdichte zou ik ook nog wel willen
Ik heb zo'n speciale uitrijdeken, waterdicht en met klitteband bij de uitsparingen zodat je de leidsels niet los hoeft te maken! Ook zit er een lichte voering van fleece in. Die kun je tegenwoordig bijna overal kopen dacht ik. Iid geval bij het Drunens ruiterhuis.
waterdicht is wel heel warm, mijn ervaring is dat wol ook een droog paard geeft alleen wel een kletsnatte deken, maar ja die droogt wel weer. Voordeel van wol is dat het blijft ademen en minder gaat zweten.