Ik zit er aan de ene kant aan te denken om mijn paard ook te gaan betuigen. Maar aan de andere kant houden de kosten mij tegen.
Wat ben je nu zo ongeveer kwijt voor een goed tuig en een wagentje (marathon of concours)? Het moet een wagentje zijn waar je evt. later mee op wedstrijd kunt. Liefst geremd (weet eigenlijk niet of de concourswagens geremd zijn, marathonwagens wel).
Het is voor een rijpaard, ong. 1.65 m.
Een goed tuig heb je volgens mij voor 300-400 euro. Ik heb wat gezien voor 325 euro compleet, en dat zag er goed uit. Of is kun je beter voor een echt A-merk gaan? (ideal of ander merk)
Hoe goed zijn de kunststof tuigen van Ideal? (zijn ietsje duurder, maar lijkt mij wel handig nylon met leer). Tuig moet compleet zijn, dus hoofstel, borststuk, schoftstuk, broek, strengen, leidsels enz.
En een tweedehands wagen, 4 wielen en geremd? Er moet een rijpaard voorkunnen. Concourswagentjes schijnen zo'n 500 euro te kosten tweedehands. Kan het evt. ook nog goedkoper? En marathonwagens, die zijn natuurlijk duurder, maar hoe veel duurder?
Mag je met een eenvoudige recreatiewagen ook op wedstrijden starten? Wat zijn daar de prijzen van?
Moet je verder nog ergens op letten? Pas een schoftstuk altijd, of is het net als met zadels dat het niet altijd past? (ik heb wel gemend, ook ervaring met beleren, maar nooit eigen tuig gehad, en als ik begin moet het wel goed zijn).
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 23-10-05 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt