[AR] [LO] Hoe meer aan het werk zetten tijdens het longeren??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kath_

[LO] Hoe meer aan het werk zetten tijdens het longeren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 21:05

Ivm bezig zijn voor een nieuw zadel, een fysio die komt, en een gevoelige rug. Zijn we nu even overgestapt op longeren, en losgooien, en wandelen ed.

Ik longeer der met passoa. Maar vrijwel nooit gaat ze hiervan zweten. Terwijl als ik rij is ze meestal met een kwartiertje al behoorlijk nat...

Hoe kan ik der meer aan het werk zetten met longeren?
Ik longeer dus met passoa, laat er niet alleen en altijd het lage werk doen, maar richt der soms ook wat meer op. Maak veel overgangen, vaak van hand veranderen, ook tempowisselingen dus middendraf ed. En ja wat kan ik nog meer doen?

''Ik'' beschik in principe over alles, dus als jullie nog ideeen hebben? Of wat doe ik verkeerd
Laatst bijgewerkt door Heike op 22-10-05 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast.

Kath_

Re: [LO] Hoe meer aan het werk zetten tijdens het longeren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 16:58

niemand?

Natural_Ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:13

je moet haar wat opfokken dat ze haar best gaat doen ik deet het ook altijd en me pony was ernaar altijd erg nat dus misschien helpt dit als het niet helpt hoop ik niet dat je commentaar op mij gaat geven he?
nou veel succes en groetjes hanne

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:17

misschien da het gewoon een paardje is wat niet zo heel snel zweet

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 19:51

Hanne, wat versta jij onder opfokken? Ik kan der wel helemaal heet gaan lopen maken, maar dat heeft naar mijn inzien helemaal niets bevoordelijks voor der spieren enz.

En annepaardoes, ik had in mijn post gezet dat ze met rijden wel snel nat wordt. En dat is met alles wel zo, ook met buiten rijden en losgooien, in principe met alles.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:20

misschien ook eens blakjes lopen ofzo? verder heb ik geen ervaring met pessoa enz.. dus...
succes ermee

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:36

Kath,het is opzich wel vreemd dat ze met alle andere dingen wel nat wordt en met het longeren niet?Weetniet hoelang je longeerd eigelijk?.Luuz balkjes lopen is geen optie voor haar nu aangezien je in de binnenbak niet met balkjes mag longeren en de paddock nat is.Eventueel met dubbele longe longeren dan kan je ook wat zijgangen inzetten en dat soort dingen?

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 19:22

mag je niet balkjes doen in de binnenbak met longeren? ow haha doe ik altijd oeps
Maar balkjes is ook niet echt intensief voor der..

Met dubbele longe heb ik geprobeerd maar dat vindt ze eng Slaat nergens op aangezien een passoa ook achterlangs gaat..

En ik longeer meestal 3 kwartier tot een uur, incl warm lopen en 'uitlopen'

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:23

Haha nee want je mocht niet op 1 plek en niet meer met balkjes iig dat was toen zo..en toen mocht je wel losgooien naja vaag iig mij is verteld dat niet mocht .

Is niet echt raar denk ik Laine vond dat ook eng er achter ..Beweegd meer ofzo weeniej .En vandaag vond ze het ook opeens weer eng

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:35

Ik zou haar toch laten wennen aan de dubbele longe.
Het is veel intensiever werken dan elk ander longeer werk en het is, mits je een grote bak tot je beschikking hebt, minder belastend voor de gewrichten.
Bovendien heb je zelf ook een hoop te doen.
Ze worden er lekker soepel van, je kan zijgangen, tempo wisselingen, halsstrekken, oprichten oefenen, zelf een enkelvoudig wissleltje en nog veel meer natuurlijk.
In combinatie met balken is het ook erg leuk en zeker goed voor de rug.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:21

wat is er mis met als ze niet zweet aan de passoa en met die dubbele longe is het bijna hetzelfde als met rijden alleen jezit er niet op ik vind het met de passoa het beste zolang ze maar goed ontspanne zijn de rest kun je allemaal wel weer doen met rijden

Kath_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 19:16

Der is niks mis mee, maar naar mijn idee is ze gewoon niet echt aan het werk..

ilja1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:25

Kan je de ene lijn van de dubbele longe niet i pv achter haar langs, over de longeersingel doen (over haar rug)? misschien vind ze het dan niet eng???

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:27

Hoe train je haar onder zadel? Rij je veel overgangen neem je veel oefeningen mee? En wat is het verschil als je haar aan de longe hebt, sta je op je dooie gemak rondjes te slingeren of zet je haar echt aan het werk?

Longeren hoeft, als het intensief is, nooit een uur te duren. Vaak is buiten het los en warm stappen en de cooling down 20min intensief longeren al voldoende. Wat je kan proberen is veel tempo wisselingen, vaak van hand veranderen, volte`s kleiner en groter maken en voor afwisseling kunnen balkjes draven ook erg leuk zijn.

Je kan aan een longeerlijn hele goede oefeningen doen die je onder zadel weer goed kan gebruiken. Als ze niet zweet na langdurig longeren kan het zijn dat ze dus niet echt gewerkt heeft...misschien ben je fanatieker in het rijden dan longeren?

En bij de dubbele longe, leg de buitenlijn eens over de rug ipv achter haar billen langs.

ilja1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:08

RUBYWHITE schreef:
En bij de dubbele longe, leg de buitenlijn eens over de rug ipv achter haar billen langs.

Dat bedoel ik