[AR] [VD] Vraag over compliment

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rider

[VD] Vraag over compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 14:46

Hey allemaal,

Ik had even een vraag over het aanleren van het compliment.

Ik ben voorzichtig aan bezig met het aanleren van deze oefening aan mijn paard.

Hij pakt het goed op, laat zijn been netjes naar achteren leiden, komt omlaag enz.

Maar ik wil hem nog niet te ver door laten gaan in een keer, omdat ik zijn spieren niet gelijk te zwaar wil belasten.

Hij heeft zich inmiddels echter al twee keer in de compliment 'laten vallen', waarbij zijn knie ook echt even op de grond lag.

HIj schrok hier wel een beetje van (ik heb het wel uitgebreid beloont).

Het punt is, die twee keer dat het gebeurde, gooide hij plotseling bijna heel zijn gewicht op het been dat ik vasthield, zodat ik hem niet tegen kon houden.

Warom doet hij dit? Is hij misschien niet in evenwicht? Wat kan ik eraan doen om te voorkomen dat hij zo snel naar beneden gaat?

Amable

Re: [VD] Vraag over compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:04

Vaak oefenen, laat hem ook rustig gaan liggen op die knie want je zal zijn spieren niet snel over belasten bij een oefening als het compliment. Als hij zich zo op jouw laat vallen raakt hij idd uit evenwicht. Controlleer eens of je niet stiekem het been wat je vast houdt tegelijk een beetje naar je toe trekt (dus naar buiten) En zorg er sowieso voor dat het been goed onder massa blijft, duw het desnoods een (heel klein) beetje naar binnen. Op het moment dat hij snapt wat de bedoeling is zal je merken dat hij zich zelf steeds meer gaat dragen en steeds minder op jouw zal leunen. Succes ermee!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:14

ik denk evenwicht en telang het been vast je moet het op zijn tempo aanpassen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:55

asra heeft dat ook dat hij af en toe zo geconcentreerd bezig is met SNOEPJE..

Maar het gaat steeds beter, inderdaad beentje beetje mee naar binnen nemen (onder de massa)

Afbeelding
Dit is ook nog niet helemaal goed, hij moet zijn hoofdje bij z'n borst hebben maar daar werk ik nog aan..

Succes