[AR] [LO] met dubbele teugel longeren??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

[LO] met dubbele teugel longeren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 20:21

heej

ik zat te denkuhh dat ik zaterdag met dubbele teugel heb gelongeerd
en nou was ik benieuwd of er nog meer mensuhh zijn die wel een met dubbele teugel longeren en wat jullie ervan vinden ook of je het een goede manier vind of niet
ben benieuwd

groetjes

Sjonniej

Re: met dubbele teugel longeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:36

Mijn moeder doet de pony's nog wel eens met dubbele longe longeren. Ik doe het zelden tot nooit, ik heb dat gevoel niet goed genoeg door die dikke lijnen heen vind ik zelf. Dan ga ik er liever opzitten.

Ik vind het zelf wel een super manier van longeren. Veel beter dan het vastknopen met hulpmiddelen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:50

ik longeer mijn 2,5 jarige ook wel eens met dubbele longe ik vind het zeer fijn als je bvb geen passoa heb

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 11:18

heej
sjonnij dat ben ik met je eens dat andere dingen eraan knopen minder effect heeft, en dat vind ik omdat je met dubbele teugel zelf ook wat meer inwerking opde pony kan hebben.
magic_lover ben ik met je eens een dubbele teugel vind ik vooral voor jonge paarden/pony's beter dan andere hulpmiddelen zoals touwtjes

Buxy

Re: [LO] met dubbele teugel longeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:37

is het ook mogelijk om met gewoon 2 enkele longeerlijnen met dubbele longeerlijnen te longeren?

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:52

Ik longeer ook met 2 enkele longeerlijnen van plaats een dubbele.Maar vind het een hele fijne manier van longeren je kan toch wat meer sturen en doen..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:04

Buxy; Ja tuurlijk. Het enige verschil is dat je lijnen niet aan elkaar geknoopt zijn

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:34

krijg je niet het probleem dat je buitenlonge te kort is?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 16:37

Dan moet je je circel kleiner maken

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:20

haha slim..

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:51

Ik longeer ook met de dubbele longe.
Ik vind het een fantastisch hulpmiddel. Sinds ik dit doe merk ik gewoon dat ie nog soepeler word en gespierder in de bovenlijn.
Ik heb ook een pessoa, touwtjes, slof enz enz maar vind dit toch echt 1 van de beste middelen.
Je kan ook zelf meer doen.

Edit:
En ik doe het in de kleine binnenbak bij ons op stal en dan heb je meer ruimte om oefeningen uit te voeren en het is minder belastend voor de gewrichten.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 13:44

ik gebruik de dubbele longe ook nit zo heel vaak hoor, want ik moet hem lenen van mijn vriendin, maar ik was wel benieuwd wie het nog meer gebruikte en wat jullie ervan vinden:P maar er mogen natuurlijk altijd nog meer reacites bij:D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:41

Onze wedstrijdhackney's worden gedurende het wedstrijdseizoen alleen maar getrained aan de dubbele longe. Ik vind het superfijn werken, en doe mijn rijpony ook regelmatig met dubbele longe longeren. Ook paarden van anderen doe ik regelmatig, omdat ze zelf het gevoel niet hebben. Dat is het moeilijkste, om het goede gevoel te krijgen. Deze winter ga ik proberen om hun het gevoel te leren bij onze wedstrijdhackney's, omdat het buiten het seizoen is kan het bij hun niet zoveel kwaad, en deze pony's zijn en een ideale hoogte, en ze zijn superervaren, ideaal dus.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:39

nujaro schreef:
heej
sjonnij dat ben ik met je eens dat andere dingen eraan knopen minder effect heeft, en dat vind ik omdat je met dubbele teugel zelf ook wat meer inwerking opde pony kan hebben.
magic_lover ben ik met je eens een dubbele teugel vind ik vooral voor jonge paarden/pony's beter dan andere hulpmiddelen zoals touwtjes

en toch gebruik jij vaak zat TOUTJES ik vind ook dat dat vastknopen niets helpt!!!!

dus ja....

gr. amazingstar

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:23

nou ik moet zeggen ik heb het zelf ook wel geprobeerd maar ik vind dat je er dan net zo goed op kan gaan zitten je doet bijna precies hetzelfde alleen je zit er niet op

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:25

Nee inderdaad...
Maar tijdens het longeren kan je wel zíen wat er gebeurd en dat is ook erg belangrijk.

Daarbij is afwisseling heel goed voor een paard

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:31

Euhm, ik vind het een goede wijze van longeren alleen lukt het mij niet echt netjes ... teveel longe en te weinig handen

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:19

maar hoe doe je met dubbele teugel longeren dan??
loop je er achter of gebruik je hem net als een gewone longeerlijn dus gewoon in het midden staan?

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:05

Nujaro, zou je wat beter op je schrijfstijl willen letten?
Breezah-taal is niet toegestaan op Bokt, hier schrijven we ABN ('normaal Nederlands').

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:34

MArl0esJuh schreef:
maar hoe doe je met dubbele teugel longeren dan??
loop je er achter of gebruik je hem net als een gewone longeerlijn dus gewoon in het midden staan?

Gister heb ik mijn 3-jarige weer eens met lange lijnen laten lopen, dus ik liep er achter en liet hem wendingen maken en balkjes stappen. Omdat het draven aan de lange lijnen nog niet zo goed gaat (mijn paard vind langzaam draven nog wat moeilijk én mijn conditie is nog niet zo goed ) heb ik hem ook nog even met dubbele lijnen gelongeerd. Dat was voor het eerst, dus ff een drafje en een galopje. Hierbij stond ik dus wel in het midden, maar de buitenteugel (die door de longeersingel zat) haalde ik over z'n rug heen. Je kunt de lijn ook achterlangs laten gaan als je wilt stimuleren dat je paard zijn achterhand er wat meer onder zet.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 19:28

en toch gebruik jij vaak zat TOUTJES ik vind ook dat dat vastknopen niets helpt!!!!

dus ja....

gr. amazingstar[/quote]

heej
ik wil niet teveel kritiek hierop geven, iedereen zo zijn eigen mening en uitspraken als je mij kend, want ze heeft op zich wel een klein beetje gelijk, maar het is al een paar jaar geleden dat ik voor laatst met touwtjes heb gelongeerd en trouwens ik longeerde haast nooit dus het is hooguit 5 keer geweest , maar ik deed het in het begin wel met touwtjes, want toen kende ik de dubbele teugel nog niet.
dus bij deze Amee ik heb al heel lang niet meer met touwtjes gelongeerd omdat ik dat een minder goeie manier vind dan de dubbele longe

nou ja ik heb ff hier mijn mening over gegeven dit is niet verkeerd bedoeld ofzo maar ik wil wel eerlijk blijven

groetjes

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:35

nujaro schreef:

dus ja....

gr. amazingstar

heej
ik wil niet teveel kritiek hierop geven, iedereen zo zijn eigen mening en uitspraken als je mij kend, want ze heeft op zich wel een klein beetje gelijk, maar het is al een paar jaar geleden dat ik voor laatst met touwtjes heb gelongeerd en trouwens ik longeerde haast nooit dus het is hooguit 5 keer geweest , maar ik deed het in het begin wel met touwtjes, want toen kende ik de dubbele teugel nog niet.
dus bij deze Amee ik heb al heel lang niet meer met touwtjes gelongeerd omdat ik dat een minder goeie manier vind dan de dubbele longe

nou ja ik heb ff hier mijn mening over gegeven dit is niet verkeerd bedoeld ofzo maar ik wil wel eerlijk blijven

groetjes
[/quote]

he jeltien,

dit is niet van mij dit is dat kind dat mij blokt op msn en bokt dus mijn naam gebruikt terwijl ik het niet ben.

lees dit topic maar:
viewtopic.php?f=25&t=485296&hilit=

ik vind dubbele longe toppie!! gebruik het ook bij vanity.
ook altijd bij pepper omdat die niet te longeren viel met 1 longe!

gr. amee(nu wel de echte)

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:46

ik ga baron morgen voor het eerst proberen met dubbele longe te longeren.. zelf heb ik wel een enkele keer met dubbele longe gelongeerd, maar dus nog nooit met baron.. en dat gaat morgen gebeuren..

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:41

ik heb vanmidag baron dus voor het eerst aan de dubbele longe gehad, vond het zelf nog niet zo suces vol maar het ging ook niet heel erg slecht, heb zelf nog niet zo heel veel ervaring met dubbele longe en baron dus nog minder dus ga even kennis van mij vragen (die daar handig in is:+) me een keer te helpen..
maar voor de 1e keer ging het niet helemaal slecht..

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:39

nujaro schreef:
ik gebruik de dubbele longe ook nit zo heel vaak hoor, want ik moet hem lenen van mijn vriendin, maar ik was wel benieuwd wie het nog meer gebruikte en wat jullie ervan vinden:P maar er mogen natuurlijk altijd nog meer reacites bij:D

van mij mag je de dubbele longe altijd lenen hoor