[AR] [LO] niet doorlopen met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marinda_T

[LO] niet doorlopen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 21:00

hallo,

ik heb een probleem, als ik me paardje ga longeren, loopt ze echt niet door, ze reageert niet op de zweep, en ik krijg haar geen eens in gallop. met rijden is ze wel gewoon heel goed voorwaards! maar met longeren dus niet, ook als ik haar niet bij zet of met de pasoa longeer, hoe kan dit en wat kan ik hier aan doen??

gr marinda
Laatst bijgewerkt door Karin op 17-10-05 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Lenneke_

Re: niet door lopen met longeren, hoe kan dit bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:05

Let goed op in welke positie je loopt ten opzichte van je paard. Er zijn in principe 3 posities. De neutrale positie is in hem middel. Als een lijn zou trekken van jou naar het hoofd van je paard en een lijn van jou naar de kont zijn beide lijnen even lang (vanaf boven gezien)
Als je meer richting de voorhand loopt geef je daarmee aan dat je wil dat het paard langzamer gaat. Hoe verder naar voren hoe langzamer je wil (als je helemaal 'voor' hem staat moet hij stoppen)
Als je meer richting de achterhand gaat staan geef je aan dat het paard harder moet.

Dit is voor paarden natuurlijk gedrag dus ze begrijpen het allemaal.

Let er dus ook op dat als je drijft met de zweep je ook richting de achterhand gaat lopen en niet op de voorhand.

Snap je wat ik bedoel? Anders kan ik wel een tekeningetje maken.

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 22:20

nee dat helpt niet, ook als ik meer naar achteren ga staan loopt ze niet door, jammer genoeg, en op de zweep reageert ze ook bijna niet:S gr marinda

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:48

en als er iemand op zit aan de longe ? gebruik je trouwens een longeer bak of zoiets dergelijks ?

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 22:58

jacaranda schreef:
en als er iemand op zit aan de longe ? gebruik je trouwens een longeer bak of zoiets dergelijks ?

ja ik heb er ook al een paar keer op gezeten en dan longeren, maar als er dan niemand opzit diet ze het gewoon niet ik longeer in een kleine bak, 20 X 30 is het denk ik

gr marin

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 23:00

mm raar ,miss is de folte die je maakt te klein voor je paard of heeft ze er last van als ze lang op de volte moet lopen. t verzorgpaard van mij krijg ik bv in de longeerbak niet in galop maar in de gewone bak wel, ze heeft dan meer ruimte.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 00:12

VMR > UZ

xOrlando_

Re: [LO] niet doorlopen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:34

nouw wij hebben ook een tinker en die loopt ook niet die draai naar je toe als ze moet lopen en als we met de zweep komen al helemaal niet hoe zouden wij dat kunnen oplossen ze draai gewoon naar het midden naar ons toe en als juh dan met de zweep komt word ze egt nijdig andere mensen hebben het ook al geprobeerd ze doet het egt niet

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 14:55

1whisper1 schreef:
nouw wij hebben ook een tinker en die loopt ook niet die draai naar je toe als ze moet lopen en als we met de zweep komen al helemaal niet hoe zouden wij dat kunnen oplossen ze draai gewoon naar het midden naar ons toe en als juh dan met de zweep komt word ze egt nijdig andere mensen hebben het ook al geprobeerd ze doet het egt niet

dat deed die van ons eerst ook heel erg!! en dan ook nog gewoon gemeen naar je toe bokken enzo, maar wij longeerden dan altijd met zn tween, en dan 1 er achter met de zweep en 1 longeren, nu doet ze het niet maar, maar nu wilt ze weer niet lopen gr marinda

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:15

heb je een mogelijkheid om tijdelijk een longeerbak te maken ?(met bv een lint,of strobalen,hindernismateriaal) probeer dan eens te kijken of ze het wel doet zonder dat ze vast zit en zonder hulpteugels ect.

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 20:19

ja dat zal ik is proberen:) gr marin

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:29

jah dat helpt misschien wel, en zeker omdat het een tinker is (of heb ik het verkeerd gelezen?) heeft hij de ruimte nodig.. succes

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:33

hey meis hoe is het gegaan ? stuur anders een pm dan geef ik je mn email

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:15

Probeer overgangen te rijden, hou er wat lol in, maak het niet te lang zodat ze zich niet kan vervelen.

Ik heb het juist andersom??