[ar] shetlander mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keetie

[ar] shetlander mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 20:48

Hallo, sinds kort ben ik me aan het oriënteren voor shetlanders.
Maar nu heb ik nog een vraag:
Ik zou er mee gaan mennen omdat ik te groot ben om op te rijden.
Maar ik weeg op dit moment 95 kilo (ben nog bezig met afvallen, er is al 20kg af en hopelijk gaat er nog meer af) is dat niet te veel als ik een tweewieler neem? Want ik zou eerst gaan voor een tweewieler en dan doorsparen voor een betere vierwieler.
Ik heb in me hoofd wat voor shetlander ik wil: een bonte. Hoogte ben ik nog niet uit.

En dan nog een vraagje: Ik ben een beginner op paardengebied, ik krijg sinds een paar weken les van een vriendin op haar fjord en ze legt ook wel dingen uit. Maar voor de rest geen ervaring met paarden/pony's.
Nu trekt mij een veulentje het meest, omdat ik dan rustig aan een mencursus kan beginnen, en kan wennen aan mijn pony.
Zie ik dit nu verkeerd en vinden jullie dat ik beter met een oudere, beleerde shet kan beginnen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Keetie.

laura2span

Re: [ar] shetlander mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:17

Ze zeggen wel een 'op een oude fiets moet je het leren' dat geld ook in dit geval.

Ik zie geen probleem in gewicht op een tweewieler. De tweewielertjes die veel mensen hier op bokt hebben leken me eerst een beetje gammel maar je zit er toch vaak 2 volwassenen opzitten.

Hier bij UHZ is ook een topic over mensen met shetten, misschien kun je daar ideeen opdoen voor een leuk wagentje.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:14

Inderdaad wij zitten met twee volwassenen op onze twee wieler hij trekt eht prima hoor

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:57

Ik denk dat je toch goedkoper uit bent als je in 1x een goede, stevige kar koopt waar je jaren mee kunt rijden, dan eerst iets flut kopen.

Het is toch echt heel handig om een al beleerde pony te kopen, het inrijden wordt heel vaak onderschat. Daar is jaren van ervaring voor nodig. Het verschil tussen een paard onder het zadel en aangespannen inrijden, is niet zo groot qua niveau. Jullie schieten er allebei veel mee op als jij eerst zelf wat menlessen neemt, en een al beleerde pony koopt. Anders kan het erg gevaarlijk worden.

Ik heb niet zo veel verstand van tweewielers. Ik denk dat een shet ook makkelijk 90 kilo kan trekken hoor, en al helemaal op het asfalt. In mijn ogen is het alleen maar makkelijk voor de Shet als hij voor een tweewieler loopt omdat hij minder heoft te trekken (tweewiler is lichter) maar het drukt wel op de schoft.

Heel veel plezier met je pony!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:12

Tweewieler hoeft niet standaard op het schoftje te drukken ligt eraan hoe je de wagen instelt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:22

Maar als jij over een hobbeltje rijdt voelt je paard dat wel meer in zijn ruggetje dan bij een 4-wieler.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:22

Ja dat zal wel

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:42

Dat zal wel? Volgens mij ís dat gewoon zo!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:00

Ja is ook zo. Kan me dat goed voorstellen maar er rust echt niet vele gewicht op het schoftje. In ieder geval een stuk minder als het rutiertje van mijn pony.