Ik ging mijn hafje vandaag dus longeren. Op de hand waarmee ik begin loopt hij heel netjes. Maar als ik dan hem op de andere hand laat gaan, echt dan denkt hij ja hallo, op 1 hand gelongeerd worden is genoeg. Echt zo doet hij echt ik weet het zeker. Hij loopt 1 rondje en dan precies op dezelfde plek steeds opeens draait hij met zijn hoofd naar mij toe en dan staat hij stil. Als ik naar hem toe loop gaat hij helemaal achteruit lopen zovan ja ik weet wel dat ik eigenlijk verder moet. Ik praat boos tegen hem, loop aan de hand een rondje enz. Het hellpt niks. Ik hou hem goed op gesloten tussen de zweep, maar hij flikt het toch ALTIJD weer .. en ik kan ook niet vanaf een afstand met de zweep tikken, want dan gaat hij der keihard vandoor. en als ik dichtbij sta en hem wil tikken op zijn schouder dan snapt hij dat best, maar dan heb ik de longeer lijn dus tikkeltje losjes hangen, en hij rukt zo opeens de longeerlijn uit mijn handen en kneurt er keihard vandoor. (ik kan hem dan niet meer houden) Ik weet echt niet meer wat ik moet doen? is het een manier dat ik hem 2x in de week longeer? ene week op de linkerhand andere week op de rechterhand? maar hij moet toch ook gewoon op allebei de handen goed kunnen lopen? hoe kan ik dit oplossen.. (zweepp is geen optie dus) ??
HELP!!