[AR] [LO] Weer longeren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

[LO] Weer longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 18:35

Ik ging mijn hafje vandaag dus longeren. Op de hand waarmee ik begin loopt hij heel netjes. Maar als ik dan hem op de andere hand laat gaan, echt dan denkt hij ja hallo, op 1 hand gelongeerd worden is genoeg. Echt zo doet hij echt ik weet het zeker. Hij loopt 1 rondje en dan precies op dezelfde plek steeds opeens draait hij met zijn hoofd naar mij toe en dan staat hij stil. Als ik naar hem toe loop gaat hij helemaal achteruit lopen zovan ja ik weet wel dat ik eigenlijk verder moet. Ik praat boos tegen hem, loop aan de hand een rondje enz. Het hellpt niks. Ik hou hem goed op gesloten tussen de zweep, maar hij flikt het toch ALTIJD weer .. en ik kan ook niet vanaf een afstand met de zweep tikken, want dan gaat hij der keihard vandoor. en als ik dichtbij sta en hem wil tikken op zijn schouder dan snapt hij dat best, maar dan heb ik de longeer lijn dus tikkeltje losjes hangen, en hij rukt zo opeens de longeerlijn uit mijn handen en kneurt er keihard vandoor. (ik kan hem dan niet meer houden) Ik weet echt niet meer wat ik moet doen? is het een manier dat ik hem 2x in de week longeer? ene week op de linkerhand andere week op de rechterhand? maar hij moet toch ook gewoon op allebei de handen goed kunnen lopen? hoe kan ik dit oplossen.. (zweepp is geen optie dus) ??

HELP!!

Lacuna

Re: Weer longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:14

Wat is jouw positie ten opzichte van je paard? Ik merk het met een verzorgster van mij ook dat mijn pony dat ook doet. En mijn pony loopt normaal gezien als een zonnetje met strakblauwe hemel
Het probleem bij haar was, dat ze niet ter hoogte van de achterhand bleef, maar haar positie steeds wisselde, en daarom steeds andere, verkeerde en onduidelijke informatie aan de pony doorgaf. De pony wist het uiteindelijk ook niet meer (want ja, alstie langzamer ging, kreegtie ineens de zweep erbij... terwijl ze dat dus wel met haar houding en positie van hem vroeg... Of als hij omdraaide, idem... terwijl haar positie hem wel vertelde dat hij om moest draaien) Dus uiteindelijk kreeg je ook een pony die ineens wegspurtte en haar alle hoeken van ons landje liet zien.
Nu weet ik natuurlijk niet of dit bij jou ook het geval is, maar het is de moeite waard om het eens uit te zoeken. Zet voor het longeren ook een gedeelte van de bak af, zodat je niet heel de bak door gesleurd wordt mochtie toch gaan racen.
Groetjes,Lacuna

Sophie2

Re: [LO] Weer longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 22:04

ik denk eigenlijk dat dit bij mij niet het geval is. Hij is 3.5 en is vroeger wel wat gelongeert.. rond zijn 2.8ste jaar ong. Maar nu doet hij het ook alleen maar op de kant welke hij als laatste op moet lopen! dus ik denk dat hij zoiets heeft van ja doehoeg zoek het maar uit.. ik heb geen zin meer, anders was mijn positie op de andere hand ook slecht geweest!?

Ilsuuuh

Re: [LO] Weer longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:40

Als je een paddock heb zou je hem misschien eerst los (zonder longeerlijn dus) kunnen "longeren" ... je moet het leuk en spannend houden voor je paardje dus niet te zwaar in een keer en telkens van hand wisselen als hij dta goed doet kan je eens proberebn om het wel met een longeerlijn te doen... als je iets niet snap PB maar even!!